ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Онлайн магазини за ученически стоки са мамили клиентите си, съкращавайки законовия срок за връщане на стока, купена през интернет, от 14 на 7 дни. Това показват резултатите от стартиралата кампания на Комисията за защита на потребителите за проверки на обекти, в които се продават ученически пособия, пише „Труд”.
Законът не задължава търговците да приемат обратно стоката, която клиентът им е решил да върне, ако е закупена на място. При онлайн покупките обаче не е така и срокът за рекламация е 14 дни. Изключение се прави само за онлайн покупки на дискове със звуко- и видеозаписи и компютърен софтуер, вестници, периодични издания и списания при липса на абонамент, както и за стоки по специална поръчка на клиента.
Вчера председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов уточни, че при упражняването на правото за отказ от покупката е възможно търговецът да поиска пощенските разходи за пратката да са за сметка на клиента.
По време на кампанията инспекторите на комисията ще следят за безопасността на облеклата и обувките за ученици, както и за спазването на забраната да не се продават цигари на непълнолетни.