Вход
София
Времето в София 24 o C

Ето ги храните, които забързват метаболизма

Ето ги храните, които забързват метаболизма

на 14.09.2016
1385
0
Ето ги храните, които забързват метаболизма
Автор: ПИК
14.09.2016
0
1385

С понятието метаболизъм (обмяна на веществата) се означава съвкупността от всички физични и химични процеси в тялото, чрез които се изграждат и поддържат неговите структури и чрез които в организма се освобождава енергия, нужна за неговите жизнени функции.

Какво да правим за добър метаболизъм

Какво да правим за добър метаболизъм

Има много различни теории затова как да подобрим нашия...

на 17.08.2015

Освен всичко останало, колкото по-бърз е метаболизмът, толкова по-лесно може да се контролират и процесите на отслабване. Това е и най-честата причина повечето хора да искат да ускорят своята обмяна на веществата. Но как на практика може да стане това? Общото правило гласи, че мускулите участват в метаболизма много по-дейно от мазнините и изразходват много повече енергия. Така например 500 грама мускулна маса гори около 50 ккалории на ден, докато същото количество мазнини изгаря едва 2 калории на ден, съобщава "ДиетиИнфо".

Някои хора по рождение притежават много по-бърз метаболизъм от други. Генетиката играе ключова роля в това. Освен генетичния фактор, когато човек е млад, неговата обмяна на веществата е много по-ускорена, тъй като тялото му расте и се променя по-бързо.

С възрастта метаболизмът се забавя – затова и започваме да трупаме излишни килограми много по-лесно. Това налага намирането на нови начини за неговото ускоряване и за поддържането на оптимално тегло и здраве. За щастие обаче освен възрастта, пола и генетичните особености има и други фактори, които оказват влияние върху скоростта на обмяна на веществата и които могат да бъдат контролирани от самите нас. Именно такъв фактор е храненето.

За по-бърз метаболизъм трябва да се храните с малки порции храна 5-6 пъти на ден, да поставяте акцент върху определени храни и никога да не преяждате. 

Сред най-добрите храни, които ускоряват обмяната на веществата, са богатите на фибри продукти – зеленчуци, плодове, пълнозърнести храни, варива, ядки. Старата пословица „Една ябълка на ден пази доктора далеч от мен” намира още повече приложение в наши дни. И наистина консумацията на една ябълка осигурява също така много полезни витамини и минерали. Друг прекрасен източник на фибри е грейпфрутът - той има свойството да намалява нивото на кръвна захар и по този начин понижава натрупването на мазнини в тялото.

Домашна отвара за бърз метаболизъм, помита всяка мазнина във вас като торнадо

Домашна отвара за бърз метаболизъм, помита всяка мазнина във вас като торнадо

Представяме домашна рецепта за отвара, която ускорява...

на 21.02.2016

Зеленият чай е друго вещество, което ускорява обмяната на веществата. Той включва в състава си субстанция, наречена епигалокатехин галат (EGCG), която подобрява функцията на нервната система и ускорява метаболизма. Кофеинът е друго вещество, което стимулира ускорената обмяна.

Киселото мляко също ускорява метаболизма и освен това съдържа полезни щамове бактерии, които подпомагат процесите на храносмилане в стомаха и червата. Броколите са включени в групата на т.нар. „супер храни”, тъй като съдържат голям брой необходими за организма нутриенти - както много витамини и минерали, така и фибри, които стимулират обмяната на веществата и по този начин се грижат за добрата фигура.

Освен храненето, редовната физическа активност също ускорява метаболизма. Като пиете достатъчни количества вода/течности пък ще помогнете на тялото си да поддържа подходяща среда за бързата обмяна на веществата.

Сподели:
Напиши коментар »
(0)
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
За кого ще гласувате, ако в момента се проведат парламентарни избори?
архив

На черно счетоводство ни учеха още в началното училище: "Пишем едно и две наум".

няма нови новини
Днес: 148
hot
най-четени новини в момента
сега
3122
четат ПИК
сега
четат тази новина
ПЪРВО В ПИК TV! БСП внесе вота на недоверие към правителството (ОБНОВЕНА)
x
5 трика как да спрем да закъсняваме за работа
x