ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Замразяват спешни ремонти на големи пътища и съоръжения у нас. Заради липса на пари за следващата пролет се отлага рехабилитацията на участъците в най-лошо състояние от „Тракия”, довършването на магистрала „Хемус” край Белокопитово и магистрала „Марица” преди турската граница. Под въпрос е и подготовката на пътищата за зимата, както и довършването на ремонта на трите виадукта – на „Тракия” и „Хемус”.
Само година след откриването на Дунав мост 2 пътят към Румъния е като швейцарско сирене. А шофьорите трябва да заобикалят дупки, за да преминат границата, съобщи Нова тв.
След като дупките зейнаха, започна спешен ремонт и преасфалтиране на платната. За кърпенето на дупките ще трябва да се бръкне строителят тъй като пътят все още е в гаранция. Бюджетът на пътната агенция обаче отдавна е на червено и пари за ремонти – вече няма.
„Това е невъзможно, защото нямаме нито лев от бюджета, така че надявам се ремонтът да започне следващата година”, обяснява министърът на регионалното развитие Екатерина Захариева.
А до тогава замразяват ремонтите по „Тракия”, „Марица” и Хемус”, както и укрепването на виадуктите по магистралите. Пари няма и за подготовка на пътищата за зимата.
„Дупките трябва да са закърпени. Трябва да сме готови, така че се надявам с актуализацията да намерим средства за най-неотложните дейности”, обяснява регионалният министър Екатерина Захариева.
От актуализацията обаче ще дойдат близо 17 милиона, голяма част, от които ще отидат именно за кърпене на дупките преди зимата. Така пари за спешните ремонти отново няма да има поне до пролетта, включително и на последния участък от „Марица”.
„Ще бъде грехота да направим нова магистрала и да стига 9 години преди границата и 20 години да не можем да ги завършим тези 9 км”, категорична е министър Захариева.
А до дни ще е ясно кой ще продължи строителството на пътя до Гърция, след като инвеститорът изкара работниците а и машините от последния участък на магистрала „Струма”.