ИЗВЪНРЕДНО И САМО В ПИК! Пожарната на Летище София, която струва 1,8 млн. лева и е с пренабити номера, не става за нищо - ето хронология на скандалната поръчка (СНИМКИ)

БЪЛГАРИЯ ДНЕС

ИЗВЪНРЕДНО И САМО В ПИК! Пожарната на Летище София, която струва 1,8 млн. лева и е с пренабити номера, не става за нищо - ето хронология на скандалната поръчка (СНИМКИ)

70102
на 30.05.2017
ИЗВЪНРЕДНО И САМО В ПИК! Пожарната на Летище София, която струва 1,8 млн. лева и е с пренабити номера, не става за нищо - ето хронология на скандалната поръчка (СНИМКИ)
Автор:   Калин Каменов

Последвайте ни в Google News Showcase

Пожарната на Летище София, която струва 1,8 млн. лева и е с пренабити номера, не става за нищо! Пожарникарите не искат да я използват, защото е опасна! Това научи ПИК от свои източници. Двигателят на пожарната се пали сам, когато е подаден ток. Педалът на газта изключва сам и колата влиза автоматично в авариен режим, без значение дали се подава газ в същия момент. Това влияе, разбира се, и на стрелите, които изхвърлят вода. Когато се подава газ, се вдига налагането и водната струя отива на по-голямо разстояние. Оказва се, че пожарната е опасна и служителите не искат да я ползват. 
Както вече ПИК написа преди време, ДАНС, СДВР и прокуратурата разследват казуса със скандалната обществена поръчка.

WINBET – Ултра завишени коефициенти за топ спортни събития (18+)

препоръчано

Сега следва нова проверка и разпити на хора, които са договаряли придобивката. След като е купен, автомобилът е престоял в „сервизен режим“ – бил е ремонтиран, над 100 дни.

Какъв точно е случаят. ПИК разполага с хронологията на събитията. Въпросът е защо е мълчано и кой си е затварял очите и ушите за проблемите.

Ето за какво става въпрос:
След провеждане на обществена поръчка, „Летище София“ ЕАД и Консорциум „Авто Инженеринг – ИСС“ сключват на 29.04.2015 г. договор на стойност близо 800 000 евро, без ДДС, за доставка, въвеждане в експлоатация, обучение на персонала и гаранционен сервиз на един брой специализиран аеродромен пожарен автомобил от марка FELIX, модел: 6х6, вариант HRET произведен в завод WISS – Wawrzaszek ISS Spolka z Ograniszona Odpowiedzialnoscia Spolka Komandytowo – Akcyjna.

Две седмици по-късно консорциумът иска промяна на предложения специализиран аеродромен пожарен автомобил с друг (писма вх. № 100-8325/13.05.2015 г. и вх. № 100-8941/22.05.2015 г.).
На 13.07.2015 г. се подписва допълнително споразумение за пълна промяна на автомобила и се записва, че вместо посочения в договор пожарен автомобил ще се достави съвсем друг, от друга марка и друг производител, а именно: Ziegler ARFFV, модел Z6, вариант Z-Attack, с произход Германия, произведен в завод: Albert Ziegler GmbH. Като основание за промяна на предмета на поръчката е посочен чл. 43, ал. 2, т. 1, буква „в“ от ЗОП.

Процедурата за възлагане на обществена поръчка е открита с решение № 501 от 16.08.2013 г., което означава, че тази процедура се довършва съгласно реда на Закона за обществените поръчки, който е бил в сила до 01.07.2014 г. (чл. § 120. (1)).

Промяна на договор се допуска по изключение, когато са възникнали непредвидени обстоятелства, а такива не са налице. Фирмата производител WISS – Wawrzaszek ISS и към настоящия момент произвежда оферирания първоначално и описан в договора специализиран аеродромен пожарен автомобил.

Предложеният към датите 13.05. и 22.05. автомобил от марка Ziegler ARFFV, модел Z6, вариант Z-Attack

НЕ Е СЪЩЕСТВУВАЛ ОФИЦИАЛНО.

Същият е представен за първи път на изложението INTERSCHUTZ 2015 в Хановер, Германия, до момента на доставката през декември 2015-а

НЯМА ПРОДАДЕН НИТО ЕДИН БРОЙ ОТ НЕГО.

Въпреки това се сключва Допълнително споразумение № 1/13.07.2015 г. към сключен договор за доставка, въвеждане в експлоатация, обучение на персонала и гаранционен сервиз на един брой специализиран аеродромен пожарен автомобил, сключен на 29.04.2015 г., изх. номер № 100-Д-80/29.04.2015 г. на „Летище София“ ЕАД.

ПРЕДМЕТЪТ НА ПОРЪЧКАТА Е СМЕНЕН.

В същото време четири месеца преди доставката на пожарния автомобил на Летище София другият участник в тръжната процедура, австрийската компания РОЗЕНБАУЕР ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АД, подава официален сигнал до Министъра на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България, Инспектората на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Агенция за държавна финансова инспекция, Агенция за обществени поръчки и Летище София ЕАД. В този сигнал те предупреждават, че автомобилът, който ще се достави в следствие на допълнителното споразумение не отговаря на изискванията на Възложителя в редица показатели:

1. Посоченият модел специализиран аеродромен пожарен автомобил Ziegler ARFFV, модел Z6, вариант Z-Attack е с общо допустимо тегло 36 000 кг., при което не е възможно разполагането на лафетен струйник върху разгъваема стрела с повдигане на стрелата от 1 до 19 м. Предлаганият модел се доставя с лафетен струйник върху разгъваема стрела Z-Attack 17, което означава, че повдигането на стрелата е до 17 м. максимално, т.е., не съответства на изискванията на възложителя.

2. Специализираният летищен пожарен автомобил от марка Ziegler ARFFV, модел Z6, вариант Z-Attack не разполага с електронен симулатор за обучение и тренировки на персонала – доставка на такъв е изискан от възложителя.

3. Не на последно място трябва да се отбележи факта, че ще бъде доставен точно тестов (употребяван) модел с шаси номер VF9VM36165Е036007, който е използван на изложението в Хановер, Германия, което означава, че това не е нов автомобил, неупотребяван от деня на производството до деня на доставката, както е записано в условията на Възложителя.

Отделно, от РОЗЕНБАУЕР ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АД сигнализират за редица други нарушения на ЗОП при провеждането на обществената поръчка.

Към сигнала си от РОЗЕНБАУЕР ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АД прилагат серия от снимки на тестовия модел Ziegler ARFFV с шаси номер VF9VM36165Е036007, от изложението в Хановер, Германия, в това число и снимки на номера на шасито. Сигналът обаче остава без последствия.

Изпълнителният директор на Летище София по онова време, г-н Христо Щерионов изпраща официален отговор до Министъра на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, в който гарантира, че при доставката на пожарния автомобил ще бъде извършена подробна техническа инспекция и ако бъде установено, че той не отговаря по някой показател на изискванията на обществената поръчка, то автомобилът няма да бъде приет.

На 29.12.2015 година на Летище София е доставен един брой пожарен автомобил марка ZIEGLER ARFFV, модел Z6, вариант Z-Attack и е приет без забележки от ръководството на Летище София ЕАД.

Междувременно в края на месец февруари 2017 година беше извършена смяна на ръководството на Летище София ЕАД. Новото ръководство предприе рутинна проверка на наличната противопожарна техника и на съответните инвентаризационните документи. Проверката установи определени несъответствия, свързани с доставения от Консорциум „Авто Инжинеринг – ИСС“ един брой противопожарен автомобил марка ZIEGLER ARFFV, модел Z6, вариант Z-Attack. Така например, номерът на шасито на горепосочения доставен пожарен автомобил автомобил, марка ZIEGLER ARFFV, модел Z6, вариант Z-Attack е записан по няколко различни начина в техническите и в счетоводните документи на Летище София ЕАД.

А именно:
Вариант 1: VF9VM36165036007
Вариант 2: VF9VM36165E036007

С цел пълното изясняване на фактите и обстоятелствата около гореспоменатата обществена поръчка беше направена проверка и на самия автомобил, която проверка установи, че една буква от номера на рамата е изтрита (буквата "Е"). Ръководството на Летище София незабавно подаде сигнал в СДВР и последваща тяхна проверка потвърди, че номерът на рамата на доставения от Консорциум „Авто Инжинеринг – ИСС“ един брой противопожарен автомобил марка ZIEGLER ARFFV

Е МАНИПУЛИРАН.

Проверката, инициирана от ръководството на Летище София ЕАД, установи още, че номерът на рамата на доставения на Летище София пожарен автомобил напълно съответства на заснетия от представители на РОЗЕНБАУЕР ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АД номер на рамата на тестовия, употребяван пожарен автомобил от марка Ziegler ARFFV, използван за тестове на изложението в Хановер, Германия.

Разлика - 320 000 евро! Според специалисти от бранша разликата между цените на нов, неупотребяван пожарен автомобил (както е записано в условията на гореописаната общественА поръчка) и тестов такъв е минимум 40%. В конкретния случай това са около 320 000 евро.

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
ХОРОСКОПЪТ НА АЛЕНА ЗА ПЕТЪК: Големи житейски промени за Раците, Близнаците - разсеяни в офиса ХОРОСКОПЪТ НА АЛЕНА ЗА ПЕТЪК: Големи житейски промени за Раците, Близнаците - разсеяни в офиса
ПИК TV x
САМО В ПИК! Шутът на Киро с тъпа провокация - Найо Тицин нападна жена, крещи обиди в лицето й! Петков гледа безучастно и пита: Снимахте ли ме, докато си хапвах (ВИДЕО) САМО В ПИК! Шутът на Киро с тъпа провокация - Найо Тицин нападна жена, крещи обиди в лицето й! Петков гледа безучастно и пита: Снимахте ли ме, докато си хапвах (ВИДЕО)
ново
Днес: 5
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК