Вход
София
Времето в София 9 o C

ЛЕКА НОЩ! Днес може да поспите повечко! Световен ден на съня е

ЛЕКА НОЩ! Днес може да поспите повечко! Световен ден на съня е

на 14.03.2018
10409
0
ЛЕКА НОЩ! Днес може да поспите повечко! Световен ден на съня е
Автор: ПИК
14.03.2018
0
10409

Днес може да поспите повече! Защото днес е Световният ден на съня. Разбира се, това не значи, че ни е позволено да пренебрегнем будилника и да прекараме още няколко часа в царството на Морфей. Нито пък, че шефът няма да ни се скара, ако позакъснеем за работа...

Акцентите в отбелязването на Световния ден на съня, който се чества от 2002 г. по инициатива на Световната асоциация за профилактика на съня, на Световния фонд за психично здраве и на Световната здравна организация, имат за цел да информират обществеността, че проблемите със съня са глобална епидемия, която създава множество здравословни проблеми.

Множество медицински изследвания доказват, че липсата на добър сън е причина за високо кръвно налягане, затлъстяване, диабет, белодробни болести и други. Нарушеният сън води до влошена концентрация и се отразява негативно при дейности, изискващи прецизност и добра кондиция. Голяма част от катастрофите се причиняват при заспиване на водача зад волана, вследствие на непълноценен нощен сън.

Експертите напомнят, че нарушеният сън не е заболяване, а симптом, затова не бива да се прибягва до самолечение, а да се потърси лекарска консултация. След като бъде установена причината за безсънието, може да се предприеме адекватно лечение.

За жалост "лека нощ" остава само пожелание за почти половината население на света. Според последните проучвания 45% от човечеството страда от нарушения на съня, но проблемът се неглижира и хората рядко търсят консултация с лекар. Ако проблемите продължават месец или по-дълго, става дума за хронично нарушение и е необходима консултация със специалист.

Прекомерният сън също вреди на здравето, затова не е препоръчително да прекарваме в леглото твърде много време. Според учените повече от осем часа сън на нощ могат да навредят на сърдечносъдовата система и да увеличат риска от инсулт, сърдечна недостатъчност и инфаркт.

Всеки се нуждае от различна продължителност сън. Възрастните се нуждаят средно от 6-8 часа, пише Дарик. Не само продължителността на съня оказва влияние на тонуса ни, но и неговото качество. Понякога дори и да спим 8 часа, след като се събудим се чувстваме изморени, което се дължи на фактори като стрес и тревожност, прием на медикаменти, алкохол или тютюнопушене.

Физически дейности също не бива да се провеждат непосредствено преди лягане, а с малък интервал от около няколко часа. Препоръчително е да се вечеря 2-3 часа преди лягане, а консумацията на кофеин трябва да е не по-малко от 4-6 часа преди сън.

Храните, които ни помагат да спим по-сладко, са бадемите, бананите, твърдо сварените яйца и любимите череши.

Сподели:
Напиши коментар »
(0)
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
За кого ще гласувате, ако в момента се проведат парламентарни избори?
архив

Хилав каубой пристига в едно градче, връзва коня пред бара и влиза вътре за едно питие. Пийнал няколко и си тръгва. След няколко секунди се връща ядосан и крещи:
- Коя гадина е боядисала муцуната на коня ми с жълта боя?
От една маса се надига як мъжага, удря юмрук по масата, поглежда надолу към каубоя и казва:
- Аз, защо?
Каубоят поглежда нагоре и плахо отговаря:
- Ами, щото е изсъхнал и му е време за втора ръка.

няма нови новини
Днес: 56
hot
най-четени новини в момента
сега
1623
четат ПИК
сега
четат тази новина
ЕКСКЛУЗИВНО В ПИК TV! Синът на Илиян Михов-Баровеца: Сбогувах се с баща ми всеки път, когато отиваше да пее на мутрите - само в "Жълтите новини"
x
ГОЛЯМ ПРАЗНИК Е! На Еньовден се прави мълчана вода и венец от 77 билки
x