BG EN

Националното следствие иззе нови доказателства по делото “Калояновец“

БЪЛГАРИЯ ДНЕС

Националното следствие иззе нови доказателства по делото “Калояновец“

5680
на 16.09.2014
Националното следствие иззе нови доказателства по делото “Калояновец“
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

След скандалните разкрития на Нова по влаковата катастрофа край Калояновец националното следствие най-после иззе важни веществени доказателства по делото. Това трябва да докаже, има ли опити за фалшифициране на скоростомерната лента, както показахме в разследването на Марин Николов. Големият въпрос е - човешка грешка ли е причината за трагедията или проблем по прясно ремонтираната жп-линия?

Преди дни Нова телевизия показа разминаване между края на скоростомерната лента, иззета по делото и началото на парчето лента, което откъснахме от ролката, останала в локомотива. Едва сега скоростомерът и устройството за управление на спирачката са иззети от следователите.

Тепърва ще се проверява дали някой се опитва да внуши, че влакът е навлязъл със 100 километра в час в района на стрелките заради грешка на машинистите или ремонтираният за 35 млн. лв. железен път не е издържал.

А докато тече разследването откриваме и друг проблем. По жп-участъка край гара Калояновец е трябвало да има система за локомотивна сигнализация, която се задейства при опасност от катастрофа и спира влака. Парите за нея са по европейска програма, но тя не работи. Това твърдят дългогодишни машинисти, пише агенция "Кросс".

„Там, където се изграждат пътища, системата не работи, защото минава в режим „без информация". Някой взе парите и избяга. - Тоест, в Калояновец, ако тази система работеше, както по линията, така и в локомотива, не би трябвало да има катастрофа, така ли излиза? - Точно така. Катастрофа не би трябвало да има, защото системата би трябвало да предотврати тази гробница, която е в момента там", обяснява машинистът Юлиян Найденчовски.

На пловдивската гара все още стои табелата от тържественото откриване на системата за сигнализация през 2006 г. Изразходените пари за нея са над 10 милиона лева.

Директорът на железопътната инфраструктура Милчо Ламбрев отрича да има проблем в работата на сигнализацията по случая Калояновец.

От документи на БДЖ обаче се вижда, че дългогодишни машинисти са минали на обучение за работа с тази сигнализация едва след инцидента в Калояновец. От въвеждането на системата досега те са карали влакове без да разчитат на нея.

От Министерството на транспорта отказват да коментират фактите, изнесени в предаването „Разследване". Мотивът - да не се пречи на разследването на причините за катастрофата.

препоръчано

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите
ПИК TV x
Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО) Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО)
ново
Днес: 13
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК