ПИК TV: Летният сезон и летището в Букурещ водят до задръстванията на Дунав мост
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Летният сезон, камионите и летището в Букурещ са трите основни причини, които водят до задръстванията на Дунав мост. Това обясни зам. областният управител на Русе Явор Янчев по повод напрежението и огромните опашки от автомобили на граничния пункт.
"Летният сезон е отпускарски и това налага предимно петък, събота и неделя румънските граждани да влизат и да излизат от територията на нашата страна. Те отиват да почиват и се връщат от почивка и предпочитаният маршрут е през Дунав мост.Това налага и създава предпоставки за допълнително задръстване. Другият момент е големият поток от товарни автомобили. Не на последно място близостта на столицата Букурещ с нашата страна, която има доста бизнес контакти. Има доста наши граждани, които предпочитат да ползват летището на Букурещ и това също създава натовареност на съоръжението Дунав мост", коментира Янчев.
Една от предприетите мерки за облекчаване на трафика е разделянето на автомобилния поток на части – товарни и лекотоварни превозни средства, но това става само на територията в подстъпа към ГКПП-то. След това те отново се обединяват и "тапата" е отново налице. Проблем създава и светофарната уредба, която регулира движението по самия мост. "Тя е в интервал от 50 минути, но се управлява изцяло от румънската страна и понякога не можем да контролираме този процес и се получава разминавания в интервала на пропускателното време и периода, за които се пропускат превозните средства", каза Янчев. Той препоръча шофьорите да си дават толеранс за преминаване на съоръжението от час до час и половина.
Колкото до оплакванията на шофьорите от липса на тоалетни, зам.областният управител обясни, че тоалетни има само на самия пункт. Те са ремонтирани и оборудвани с необходимото. По протежение на самите опашки няма, защото изчакването е в рамките на часове, а не на дни, коментира още Янчев.
В момента ремонтът на Дунав мост от румънска страна продължава с изграждане на скеле в едното платно. То ще се използва за обработка и пребоядисване на металната конструкция.