ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Кратери като от бомби откъсват от света селата в община Камено. Видът на пътищата е трагичен, а преминаването с автомобил е като в "Сървайвър". Състоянието на пътната мрежа е плачевно и от десетилетия мъчи жителите в общината, пише "Стандарт".
Заради разбитата инфраструктура китните селца обезлюдяват, а чужденците, които преди години накупиха къщи в района, не искат и да чуят за ваканционните си имоти. Цялата пътна мрежа между селата и до общинския център Камено е осеяна с огромни ями. На места асфалтът липсва с километри, а хората всеки ден трошат колите си по разбитите пътища.
"Принудени сме да живеем както преди 100 години, при нас гладкият асфалт е истинска екстра. Всяко пътуване до Бургас или до друго място се превръща в офроуд приключение", жалват се местните. Заради разрухата, която цари, много от селата в общината искат да преминат към Бургас.
Огромни кратери зеят на пътя между селата Черни Връх и с. Полски Извор. Шосето край село Свобода е в трагично състояние. Десетки на брой са дупките на околовръстното край Камено. В крайно лошо състояние са асфалтовите настилки от Тръстиково до Ливада, от Ливада до Русокастро и Русокастро - Желязово. Асфалтът от Русокастро до Трояново буквално е изчезнал и е оголил натурален черен път.
"Една от първите ми задачи след решението да се кандидатирам за кмет бе заедно с екипа ми да обследваме състоянието на пътната мрежа, заяви Жельо Вардунски", който ще участва в предстоящия вот като независим кандидат-кмет, подкрепен от ГЕРБ и Реформаторския блок. Според него разрушените пътища са един от най-сериозните проблеми, чието решаване не търпи никакво отлагане.
"Всъщност това не е непознат проблем за мен, защото и аз често пътувам по тези пътища. За съжаление вместо да започнат поетапни рехабилитации, които да се финансират със средства по европейски проекти, от година на година положението става все по-критично", допълва Вардунски, който получава стотици жалби от шофьори, разбили колите си по пътищата на общината.
Фирмата превозвач, която обслужва региона пък вече отказва да използва автобусите си по тъмно, когато дупките не се виждат, защото шофьорите рискуват живота си и този на пътниците. Още по-критична е ситуацията през зимата, когато след 17 часа вече е тъмно и пътуването става още по-трудно.
Всяка година държавата отпуска от 40 до 60 хиляди лева за асфалтирането на пътищата в Община Камено, сочат данните на общинските съветници.
„Има хора, които молят кмета да им предостави 2 самосвала чакъл, за да си оправят сами улиците. Живеем в 21 век, а се молим за чакъл!", оплакват се жители на с. Тръстиково и Полски Извор.
Средствата за ремонти трудно се заделят от бюджета от общината, но сериозните рехабилитации ще станат възможни, ако успеем да защитим проекти по действащите програми в периода 2014-2020 г., казва Вардунски.
Подновяването на пътната мрежа е сред приоритетите му и той ще разчита на логистична помощ от Община Бургас и лоби в парламента за държавните пътища.