Самолет се движи със слънчева енергия, тръгва на околосветско пътешествие

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Самолетът, който се движи единствено с енергията, която успява да събере сам от слънцето, започва първия си полет от околосветското си пътешествие. Той излита от столицата на Обединените арабски емирства (ОАЕ) в понеделник, съобщи в неделя за Ен Би Си (NBC) един от инициаторите на проекта – швейцарският пилот и бизнесмен Андре Боршберг. "С изгрева на 9 март самолетът със слънчеви панели тръгва от Абу Даби на първото в историята на световната авиация подобно прелитане", се посочва в репортажа. "Дойде времето за старта. Тръгваме на околосветски полет", заяви Боршберг. Въздушното пътешествие ще има обща продължителност пет месеца, но в ефективен полет самолетът ще бъде около 25 дни със скорост между 50 и 100 километра в час. През това време той ще трябва да преодолее 35 хиляди километра. На щурвала ще се сменят Боршберг и швейцарският му колега във въздухоплаването Бертран Пикар. 12 часа след излитането от Абу Даби самолетът трябва да кацне в Оман. Съвременните пътнически самолети преодоляват това разстояние за около час, но с реактивни двигатели, пише ТАСС.

Самолетът със слънчеви панели ще продължи от Оман към Индия. След това Боршберг и Пикар планират да достигнат Китай, след което им предстои полет над Тихия океан. По време на прелитането са планирани 12 кацания. Крайна точка на маршрута е отново ОАЕ. "Слънчев импулс 2", конструиран в Швейцария, е подобрена версия на самолета "Слънчев импулс" и има увеличени размери. Размахът на крилете му е 72 метра, теглото – около 2,3 тона. По него има 17 хиляди слънчеви клетки. Задвижваният със слънчева енергия самолет ще прелети над Индия, Китай, Ню Йорк и над Средиземноморието, преди да достигне изходната точка в Абу Даби, припомня АФП. По време на полета самият летателен апарат няма да употреби гориво. Планът и стратегията на полета бе представена през януари в столицата на ОАЕ от двамата швейцарци, които са и съоснователи на проекта. Летателният апарат има четири електрически двигателя и възможност да съхранява енергия за нощен полет. Той може да лети няколко денонощия без прекъсване. Преходът над Тихия океан е в два етапа с кацане на Хавайските острови. Над САЩ са три етапа с приземявания във Финикс и Ню Йорк, след което ще трябва да се лети над Атлантическия океан. Оттам през Южна Европа или през Северна Африка ще бъде достигната първоначалната точка на излитането в края на юли или началото на август. "С нашия полет искаме да докажем, че чистите технологии и възобновяемите източници на енергия ни позволяват да осъществим неща, които доскоро се смятаха за невъзможни", заяви Бертран Пикар. /БГНЕС

