Вход
София
Времето в София 17 o C

САМО В ПИК! Автоекспертът Йонко Иванов с ексклузивен коментар за трагедията на "Тракия"! Кой е виновен и какво остана скрито за обществото

САМО В ПИК! Автоекспертът Йонко Иванов с ексклузивен коментар за трагедията на "Тракия"! Кой е виновен и какво остана скрито за обществото

на 13.04.2018
346183
41
САМО В ПИК! Автоекспертът Йонко Иванов с ексклузивен коментар за трагедията на "Тракия"! Кой е виновен и какво остана скрито за обществото
Автор: Асен Рашков
13.04.2018
41
346183

Автомобилният експерт и председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов коментира ексклузивно пред ПИК тежката катастрофа на магистрала "Тракия", отнела живота на шестима души.

Интервю на Асен РАШКОВ

- Г-н Иванов, от информацията, с която разполагате до този момент, според Вас има ли виновни за трагедията на магистрала "Тракия"?

- Първо искам да изкажа своите съболезнования към семействата и близките на загиналите. Великден си взе отново дажбата. За поредна година се случва такъв неприятен инцидент с трагичен край.

За съжаление, не съм посетил мястото на инцидента, така че спрямо това, което се научава от медиите, мога да кажа, че спасителната маневра, която е направил водачът на автомобила, едва ли е най-точната и най-правилната в дадената ситуация.

- Според официалните данни шофьорите са изрядни и спазвали са правилата за движение по пътищата. Какво тогава доведе до тази трагедия?

- Искам да ви върна малко назад. Дали разбрахте в края на миналата година, когато стана пътен инцидент с автобус от същата фирма, кой беше виновен?

- Случаят край село Микре ли?

- Не. Говоря за инцидентът, когато един автобус се обърна преди Пловдив през нощта. Някой да каза кой е виновен. А някой каза ли кой е виновен за трагедията в Микре със слепите хора? Какви са причините за този инцидент?

Институциите си мълчат, те може и да знаят за какво става дума, но да не го оповестяват. Шофьорът бил изряден, пътят бил идеален, автобусът бил чисто нов и накрая имаме 6 трупа и още няколко човека, които берат душа. В крайна сметка има нещо, което не е така, както се представя на обществото.

Тези хора, които управляват тези автобуси, трябва да знаят, че това не са камиони с чували с картофи. И ако един камион с картофи катастрофира, той ще съсипе картофите. А тук говорим за човешки съдби. Ако тази кола е ударила този автобус, на него нищо няма да му стане. Ще се жертва колата. Автобусът ще даде газ, ще се смачка колата, но ще се спасят животите на тези хора.

Тук има едно интуитивно действие от удара с автомобила. Искам да попитам на това място има ли мантинели? Защото аз не видях. Дали тези канавки са направени така, както се наричат отводнителни окоси и окопи, които да събират водата, или са като ями направени? Всички тези неща изведнъж изникват в съзнанието на хората, които се занимават с тази тематика.

Колко метра е изминал този автобус? Защо мълчат експертизите? Има начало на инцидента, след това имаме някакъв път, който път е с някаква траектория. Тази траектория веднага ли отива в дясно, или са изминати няколко метра? Със 100 км/ч при един такъв удар се изминават 15-20 метра. Това са неща, на които сега много трудно бихме отговорили.

Не може целият автобус да попадне в тази канавка. И тук идват изискванията дали той има колани. На книга всичко би могло да бъде изрядно, но преценката на този, който управлява такъв вид превозно средство, е много важна.

- Възможно ли е шофьорът да предвиди ситуацията?

- Тези автобуси имат огледала за задно виждане, които виждат 1 км назад. Настройката на човека, който вози хора, и изискванията към него винаги са много по-високи, отколкото към един водач, който управлява тир или лека кола. Този човек трябва да има очи и на гърба си и във всеки един момент да очаква да се случи нещо.

Проблемът има няколко страни. Не знаем и какво точно е станало. Аз чух, че колата се ударила в него, че колата се завъртяла и застанала пред него.

- По последни данни двете превозни средства се движели успоредно, когато леката кола се завърта и удря автобуса странично по средата.

- Според вас може ли лек автомобил, който тежи 1,5 тона, да направи на 15 тона желязо нещо, което да измени посоката му на движение... Това говори за лоша координация и за уплах на шофьора, защото аз видях, че леката кола е смачкана малко от едната страна. Така че е възможно този човек да се е уплашил от този удар и да е направил рязко движение.

- Това рязко движение, за което говорите, ли е довело до толкова жертви?

- Пак искам да попитам на това място дали има мантинели? Според една наредба от 2010 година би трябвало на всеки път, по който се движат с над 120 км/ч, да има мантинели и по средата и от края на пътя. Миналата година на един от виадуктите мантинелите се скъсаха и стана тежка катастрофа. Мъж и жена паднаха от моста и загинаха. Ако ги има тези мантинели, те са много стари. Преди половина премиерът каза да се провери дали навсякъде има мантинели и където няма, да се поставят.

Представете си, че дори и да има удар, той се движи в активна лента за движение. След това имаме аварийна лента за движение. И това са близо 7 метра - едната и другата лента. И чак тогава, ако имаме мантинела, която е двойна, а не е като тези, които биха могли и малките деца да ги прескочат, този автобус просто ще се хлъзне по мантинелата, ще се ожули целия, ще има сътресения, ще има уплах, но няма да я има тази трагедия. А от кадрите, които видях, предполагам, че шофьорът направо е завил надясно.

Отново заставам на позицията, че хората, които управляват такива превозни средства, трябва да бъдат със своята спецификация, със своята предвидливост и със своята строгост и отговорност към службата, която изпълняват в този момент.

- Какво трябва да се направи, за да не се случват повече подобни трагедии?

- Ще продължат да се случват... Както и случаят с аварийната лента преди два дни, когато загина цяло семейство. Има едно нещо, което се нарича обучение през целия живот. И това нещо нито един, който в момента е в парламента, не иска да го разбере.

На всеки 10 години, когато се сменява книжката за управление на превозни средства, трябва да има едни бързи курсове за час-час и половина. Всички тези изменения, които се правят в закона, които са над 85 в момента, те само затрудняват хората, които са с шофьорски свидетелства от преди години, и тези, които изкарват такива свидетелства сега.

Толкова много новости навлизат всеки ден, че дори един такъв автобус има ABS и ESP система. Този автобус трябва да има ESP система, която при рязко завиване на волана, трябва да изправи превозното средство. Има ли я тази система, включена ли е била, инсталирана ли е в този автобус, който преди няколко месеца е излязъл от завода. Всеки един малко по-нов автомобил ги има тези системи за сигурност.

Много въпроси си задаваме и, за съжаление, никой не иска да отговори на тях. И пак ще повторя - в огледалата за задно виждане се виждат ситуациите. 90% от безопасността в такива случаи е да предвидиш самата опасност, която се задава. Тази кола не може от нищото да се завърти и да се удари. Не може човек, ако не му е прилошало, така да се блъсне.

За мен звучи несериозно желязо 1,5 тона да причини такава катастрофа на автобус 15 тона. Няма логика. Единственият вариант е уплах и рязка маневра на шофьора. Но трябва да се пита има ли ги автобуса тези системи за сигурност, включени ли са, ръчно ли се задействат или автоматично? Тези хора трябва да са подготвени да управляват такива автомобили. Защото един човек с 40-годишен стаж като шофьор е карал един Икарус, на който едвам му се въртеше кормилото.

И пак искам да се върнем на мантинелата. Днес казаха, че имало сложена мантинела. Но тя щеше да предотврати такъв удар.

Защо се дадоха толкова пари за тези камери, а нямаме пари за мантинели? Сега ако пътувате по магистрала "Хемус", ще видите, че има един участък между двата тунела, където и в двете посоки са сложени един знаци с ограничение от 50 км/ч. Там са застанали добрите полицаи да снимат какво става и се бият в гърдите колко актове са написали. Колко от тези актове спасиха човешки живот и колко линейни метра мантинела биха могли да се сложат, вместо да се дават пари на този етап за тези камери.

Защото през изминалата година имаме 6 души, загинали заради превишена скорост. А само в днешния и вчерашния ден имаме 9 човека загинали.

Въпросите са много и темата пътна безопасност е много всеобхватна. За съжаление, тези, които се занимават с новите закони, ги е страх да попитат кадърните хора, които разбират от тази тематика. А умният човек е този, когато не знае нещо, пита, за да направи нещо добро и да спаси човешки животи.

Безумие да загинат шест души, без да имаме челен удар. Това е абсолютно безумие, ей така да се хлъзне един автобус и шест души да загинат. Хората в Европа слагат и столчета за деца в автобусите, а тук децата се возят в скутовете на родителите си. Много са нещата, които трябва да се променят.

Сподели:
свързани новини
Напиши коментар »
(41)
1
Тоя галфон иска да каже, че по времето на Тато, се е строило некачествено и че при прехваления социализъм, се е строило ей така. Мъдрият ни народо има някои поговорки за такива моменти. 1, че и малкото камъче може да обърне колата, или кога се обърне колата пътища (акъли) много. Истината е, че нещастният ни народ от Москве скокна на BMVe, и не е подготвен за такива мощни и бързи коли..
2
Досега не съм видял жена, която да шофира и да не държи телефона в ръката си. Загледайте се. А иначе, жените катастрофират поради лоша психомоторика, а мъжете поради глупост и самонадеяност.
3
Льольо,има мантинели.Не коментирай,когато незнаеш.Шофьора на автобуса,наплашен при получаването/ако го одраскаш,ще те отепам/е навил волана да си пази боята.....Кола не може да избута автобуса.....
4
СПЕЦИАЛИСТА БЕЕ. Като се сменят книжките за гримиране, маникюр и говорене по телефона нон стоп ЗАТВОР ДОЖИВОТ за кифлата. ТОВА Е РЕШЕНИЕТО А НЕ АЛА БАЛА.
5
Мога да отместя кола със сервото на волана на автобу.Някой крие нещо!
6
Аз ли нещо не разбрах, или съобщението беше сбъркано? Как така "хората са изпаднали от автобуса и са били премазани от него", както /цитирам точно/ казаха в една от телевизиите? Този рейс с отворени врати ли се е движил, или прозорците му са били тип "френски"?
7
Аз ли нещо не разбрах, или съобщението беше сбъркано? Как така "хората са изпаднали от автобуса и са били премазани от него", както /цитирам точно/ казаха в една от телевизиите? Този рейс с отворени врати ли се е движил, или прозорците му са били тип "френски"?
8
По колко часа работят шофьорите?А как почиват? Въпросите са много!Да се направи проверка от Институциите!!!!
9
НЕ ТРЯБВА ДА МУ СЕ ДАВА ДОСТЪП ДО МЕДИИТЕ.
10
За 99% от бг-комплексарско-селско-клюкарското общество има конспирация и скрита интрига. За тях виновен е шофьорът на автобуса, собственикът на автобуса, КАТ, ДАИ, правителството, ЕС, НАТО, САЩ и ЦРУ. Друго щеше да бъде, ако този автобус беше съветски ПАС (произведен 1967 г.) и собственост на ДАП - Подуяне (правеха им преглед на 5 г. и шофьорите им бяха вечно пияни)
11
Тоя "автоексперт" колко пъти в месеца се къпе и изобщо спира ли да пие увеселителни напитки?
12
ХОРА , ТОЗИ ЧОВЕК КАЗВА ГОЛАТА ИСТИНА , НО НЯМА КОЙ ДА ГО ЧУЕ !! НАРОДЪТ ИСКА БЕЗОПАСТНОСТ ПО ПЪТИЩАТА!!
13
Абсолютно сигурно е, че има точно обяснение и че то осветява логично случилото се. Как обаче да го разберем? Никак. Само догадки, мнения, предположения. Всеки от участниците в инцидента ще скрие част от истината, ще мисли за това как да се спаси, да се измъкне, да оневини себе си и да прехвърли вината на другия. Няма камери, които да са заснели подробностите отгоре. Мъртвите няма как да кажат как са загинали, а живите са крещели в паника и шок, не помнят нищо, гледали са само себе си да спасяват, естествена инстинктивна реакция. Извод - при перфектен автобус, с перфектни документи, отпочинал шофьор, прав път без дупки и неравности, с мантинели, чудесно време без мъгла и лед - шестима загинали. КАК ДА СЕ СПАСИМ ТОГАВА? КАК ДА НАПРАВИМ ИЗВОДИ И ПОУКИ, ЗА ДА ПРЕДОТВРАТИМ ИНЦИДЕНТИ КАТО ТОЗИ? НИКАК! ЗАЩО? ПО ЕДНА МНОГО ПРОСТА ПРИЧИНА. В НАШАТА ДЪРЖАВА ПРАВИЛАТА И НАКАЗАНИЯТА НЕ ВАЖАТ ЕДНАКВО ЗА ВСИЧКИ. Колко души загинаха в последните години по този начин? Изводи и наказани има ли? Има само погубени животи и безкрайно страдание на близките. Аз лично ще се моля на Бога, моята надежда е само в него. Нито причината ще бъде уточнена, нито ще върнем загиналите, нито някакви изводи ще могат да спасят хора при следваща подобна ситуация. Само адвокатите ще си вземат лудите хонорари, тичайки да се наддумват в съда кой е по-,по-. Наистина, човечество с отвратителни самоубийствени правила, в което България е пример за безнадежност и пълно отчаяние.
14
РАЗСЕЯНИЯТ ШОФЬОР НА АВТОБУСА Е ВИНОВЕН ЗА КАТАСТРОФАТА!!! РЕАГИРАЛ НЕПРАВИЛНО И Е ИЗГУБИЛ КОНТРОЛ НАД АВТОБУСА!! ВИНАТА Е САМО НЕГОВА!!!!!!
15
Силата на удара е равна на масата по скоростта. С каква скорост трябва да се е движила леката кола, та да увреди така автобуса, че да го вкара във фатално неравновесие?
16
Шофьора е обърнал автобуса!!! Нито друга кола, нито мъгла, нито сняг, нито дупки са му виновни! Длъжен е да гледа и да съобразява! Не може друг да му е крив!
17
А защо шофьорът на автобуса е мангал?!
18
Вижда се на 100 км/час какво се случва при удар на кола в автобуса.Това станало и днес. https://youtu.be/b7TWn11cJxU
19
како са ти направилу мангалите брато ...да не би ....аха, сещам се ...били са те и после са те е...ли ...
20
КОЙ спазва законите, наредбите, правилниците и инструкциите? КОЙ ? Никой, включително и тези които ги създават. Сега ще премахват и забраната за тютюнопушенето! Утре забраната да спираш на червено? Що за НАРОД сме без ДЪРЖАВА? Прости МИЗЕРНИЦИ! ДЕБИЛИ! НЕ НУЖНИ ЧЕПОВЕ!
21
ТЪРГОВИЩЕ автобусите с винетки за лек автомобил
22
Не се виждат мантинели, но дори и да има те не са били стабилни. Шофьорът е реагирал неправилно. Завил е надясно вместо наляво и при скорост от 95 км, е влязал в канавката, която както се видя по ТВ е дълбока като ров. Не може една лека кола да събори автобус! Две катастрофи на тази фирма все с обърнати автобуси??? Има значение и КАК СА НАДУТИ ГУМИТЕ. Ако са ПРЕНАДУТИ, за да се движи автобусът с по-малко гориво, то СЦЕПЛЕНИЕТО с асфалта е ПО-МАЛКО, в една точка и малък удар може да даде такова отражение, защото автобусът става нестабилен на пътя. Пак убити и пак на голям празник! Ако не си вземем поука ще изчезнем
23
Водачите на Видинската автобусна фирма Алексиев винаги са с телефон на ухото докато шофират.
24
На снимката си личи неадекватната реакция на автобусният шофьор- предната лява гума е завита на ПЪЛЕН ДЕСЕН към канавката!!!!
25
Касае се за интелигентност пак. Шофьорката на колата чула шум и решила да спира радиото. Вероятно е гледала радиото, а не пътя. Не случайно невролозите при прегледа те карат да си затвориш очите и да си пипнеш носа. Губи управлението. Шофьорът на автобуса разказваше, че я гледал в огледалото и чакал да го задмине. Тогава се чул удар , следва че не е видял, а е чул удара. Нормален шофьор набива спирачки, а не върти волана, защото рязкото завъртане на волана при 100 км води до вдигане на колелата, за което съобщава пак шофьора и никакво ESD не помага, когато е достатъчно рязко. Очаква се от шофьора да има елементарно познание за физиката, т.е. Да има поне 10 клас. Малцинството, известно със своята неграмотност, често купува дипломи и книжки. При такситата в градски условия при 50-60 кмч не е такъв проблем, но на магистралата виждаме какво се случва.
26
1. На ден от там минават десетки хиляди шофьори. Някой да се беше обадил и да алармира обществото, че там няма мантинела, или че мантинелата е колкото за отчитане на дейност? 2. ПОВЕДЕНИЕТО НА ПЪТНИЦИТЕ: Никой не ги инструктира какво да правят при накланяне на автобуса. Най-малкото е следвало да знаят, че при накланяне на автобуса, незабавно се ляга по средата. За тяхната сигурност отговарял... друг(и).???
27
А, бе хора тази проклета фирма има 100 автобуса а 50 шофьора експертите да не се правят на. Ущипани моми а да направят проста сметка 100по50по маршрутните разписания и хоп на цяла България ще и стане ясно защо тази проклета фирма трябва да бъде изтрита като е тур транс.
28
Шофьора на автобуса в затвора
29
Шофьора на автобуса в затвора
31
КАК ПО ВРЕМЕ НА ИЗПРЕВАРВАНЕ СИ ГЛЕДАШ В РАДИОТО И СЛУШАШ ШУМА ОТ ЛЯВО? ЩОМ ИМА ШУМ В ЛЯВАТА ГУМА НАМАЛЯВАШ И СПИРАШ! ШОФЬОРА НА АВТОБУСА СЕ Е СТРЕСНАЛ И Е ДРЪПНАЛ РЯЗКО ВОЛАНА, ИНСТИНКТИВНО. НЯМА ВРЕМЕ ЗА РАЗСЪЖДЕНИЯ - КАКВО Е ПРАВИЛНО ДА СЕ НАПРАВИ В ТОЗИ СЛУЧАЙ! НИТО ШОФЬОРА, НИТО ПЪТНИЦИТЕ, НИТО ШОФЬОРКАТА СА ИМАЛИ ВРЕМЕ ДА РАЗСЪЖДАВАТ. СТАВА ЗА СЕКУНДА.
32
Kakvi kolani.V Nashua grad do Sofia no voziat pak 40 putnika,no.... 20 sednali I 20 pravi ....v marshrutka. Spored men shofiora e dal pulen desen+spirachka I zatova e bez traektoria
33
Естествено, че 33 годишния "шофьор" е направил рязка маневра в дясно. Плевенската кифла не може да обърне автобус. Самият "шофьор" каза по телевизора, че е бил на две гуми и затова нямало спирачен път. Ми как ще има, вместо да държи здраво волана и кифлата вляво ще се удари в него, в манинелата дори да се завърти, той понеже няма опит е направил рязка маневра вдясно. С пълен автобус с хора това е убийство, да не си способен да се самосъхраниш и да съхраниш живота на тези, за които отговораш. И при 100-120 км/ч резултата е този. Жалко за жертвите. Бог да ги прости! "Шофьорът" е виновен и никой друг и солидарно с плевенската кифла в затвора и без книжки до живот.
34
Благодарение на този "експерт" курсът за шофьори всяка година поскъпва.Този човек отдавна го наблюдавам и постоянно говори за увеличаване на кормуването с една дума за още парички .
35
"ТОВА ГОВЕДО",ДРАГИ МИ № 9,ЗА ПЪРВИ ПЪТ ЗАСЕГНА ВАЖЕН ВЪПРОС-ЗА МАНЕВРАТА НА ШОФЬОРА НА РЕЙСА.ПРЕДНИТЕ ГУМИ СА СЪС ЗАВИТ НАДЯСНО ВОЛАН,СИРЕЧ,ЗАВИЛ Е НАДЯСНО.ПРИ ОПАСНОСТ ОБАЧЕ,ВОДАЧЪТ Е ДЛЪЖЕН САМО ДА НАМАЛИ СКОРОСТТА ИЛИ ДА СПРЕ!!!!!НИЩО ДРУГО!!!!! МАНЕВРАТА СОЧИ НА ОТГОВОРНОСТ И ОТ НЕГОВА СТРАНА!!!
36
И № 33-пунтамара е на същото мнение
37
Редовно пътувам с междуградски автобуси и никога не съм била информирана, че трябва да си поставям колана. Другото което съм забелязала, че нито един автобусен водач не ползва хенсфри а говорят нонстоп, няма да се учудя ако в момента на инцидента също вместо да държи волана си е говорил.
38
90% от шофьори и ватмани ГОВОРЯТ ДОКАТО КАРАТ. И това е една от причините. Но по-виновна в случая е жената. С малко стаж и от темата книжка. Предприема изпреварване което не й е по силите над извърши. Т ъпанарката е гледала радиото през това време.....Майко мила да се благодари че нямам близък сред пострадалите. Чакаше я удар с б рзия влак......
39
Водачът на автобуса чул страшен удар отляво и нямал възможност да реагира- ударът не е страшен, виж страницата на автобуса, имало е леко отъркване, от което водачът се уплашел и предприел неправилна спасителна маневра, която го вкарва в шанеца. При скорост от 26 м/сек лек завой с воланът на дясно и след 2 сек. си в шанеца. Няма данни за удар а само за отъркване, отриване. Виж лявата страница на автобуса и дясната на Реното. Няма данни Реното да е влязло под автобуса нито да са застъпвани колела.
40
Защо винаги едни и същи самообявили се "експерти" се появяват по медиите и дават акъл?!?! За криманалните деяния - Радулов , а за пътните произшествия -Йонко. Ако този господин имаше малко експертна подготовка щеше да знае , че при наличие на мантинела автобусът щеше да е в най-добрия случай на таван или щеше да се претърколи няколко пъти в нивата. Тогава трагедията щеше да е неописуема. Преживял съм премятане при мантинела и знам какво се случва. НЕ ВЯРВАЙТЕ НА ФАЛШИВИ ЕКСПЕРТИ!
41
Преди да вярвате на партенки вижте фактите. Официалната версия "Леката удря и отмества автобуса". А сега вижте автобуса - Лежи на дясна страна и лявата му страна се вижда перфектно. Да виждате деформации. Значи има лек удар при който автобусния водач се е стреснал.
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Кой управлява България днес?
архив

Мъдрият Центурион съветва: когато се прибираш вечер от як запой с приятели, погледни на горе към небето. Aко видиш, че слънцето е вече отдавна изгряло, то да знаеш брато... мнооого си закъснял с прибирането!

няма нови новини
Днес: 148
hot
най-четени новини в момента
сега
3202
четат ПИК
сега
четат тази новина
ПЪРВО В ПИК TV! Цветанов с остри думи към БСП и фалшивите им новини: Румен Радев и социалистите обслужват интересите на Русия (ОБНОВЕНА)
x
ШАШ И ПАНИКА! Летящ диск прелетя над Турция, местни уфолози в недоумение (УНИКАЛНО ВИДЕО)
x