Студенти от Техническия университет демонстрираха екоавтомобил, с който завладяха Ротердам
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Студенти от Техническия университет в София демонстрираха екоавтомобил, усъвършенстван от тях, с който завладяха 2-ро място на състезанието Shell Eco-Marathon в Ротердам, Холандия.
С автомобила се занимавахме като хоби, но научихме доста неща като практика. Това е първо състезания за нас. Беше много интересно, запознахме се с много нови хора, видяхме иновации по другите коли, каза пред БГНЕС Симеон Михов, студент от 4-ти курс в Техническия университет. Той и Мартин Димитров, негов състудент са участвали са с автомобила си в състезанието Shell Eco-Marathon, където завоюват клас Водородна клетка.
Основната цел на състезанието е изминаване на, колкото се може по-голямо разстояние с единица гориво. Превозното средство на младите момчета е изработено от дуралуминий, купето му е от стъклопласт, използват се гуми с намалено сцепление. То е заимствано от мотоспортовете. Формата му е тип совалка, с което се цели максимална аеродинамика, защото се цели към нулево челно съпротивление.
Мартин Димитров заяви, че автомобилът се изработва от 4-5 години от студенти от Техническия университет, а те са го доусъвършенствали, за да може да завоюват това престижно място. За тези 5 години колата има трето място в клас Батерия, второ в Батерия и три втори места в клас водородна клетка. За да има завършен вид автомобилът, обаче отнема около 1 година. Двамата състезатели се надяват тази година да си намерят достатъчно спонсори, защото Shell Eco-Marathon ще се проведе в Лондон и са им нужни повече средства.
Надяваме се да си направим и нова кола, с която да спечелим първото място, събираме и нов отбор. Нямаме готов проект за новата кола, но се надяваме да е с по-хубаво качество, по-лека, с по добра аеродинамика и с по-малко сцепление, добави Мартин. И двете момчета обясниха, че преподавателите им са им дали много идеи и съвети. Пламен Паунов, преподавател в Катедра „Двигатели и автомобилна техника и транспорт” в Техническия университет и ръководител на българския отбор Shell Eco-Marathon обясни, че задачата на тима за предстоящото състезание на маратона е да конструират нов автомобил, тъй като старият е амортизиран.
По време на състезанието тази година основният ни проблем беше с водородната клетка, тъй като е тя е достатъчно стара и имаше голям теч на водород, добави той.