ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
35 млн. лева са необходими за национална реклама на България като туристическа дестинация, съобщи зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев, предаде "Монитор".
Сумата се получава, като се използва работещото в цяла Европа правило да се отделят по 2,5 евро за всеки чуждестранен турист, посетил страната. Дори да се осигурят подобни средства, нашият рекламен бюджет ще бъде в пъти по-малък от този на съседните страни, пресмятат специалистите.
Въпреки че отминаващата година беше доста лоша в климатично отношение, от януари до края на септември имаме 5,6% ръст на чуждестранните туристи спрямо 2013 г. За деветте месеца страната е посетена от 6,246 млн. чужденци дошли за почивка.
Още по-точен индикатор за реалната картина в бранша са приходите от международния туризъм, които се отчитат от БНБ в текущия баланс на страната.
Според централната банка от януари до август приходите имат ръст от 4,1% и са в размер на 2,351 млрд. евро, съобщи Ботев.