Бомба

ЧУДО НА ПРИРОДАТА! Ето 6 ползи от авокадото

Само в ПИК
ЧУДО НА ПРИРОДАТА! Ето 6 ползи от авокадото
Автор: ПИК
Дата
Дата
2120
Коментари
0
ЧУДО НА ПРИРОДАТА! Ето 6 ползи от авокадото

Независимо дали го приемате под формата на пюре, на салата, или ще го дълбаете с лъжица, тялото ви ще си извлече невероятни изгоди от този вкусен и красив плод, пише BusinessInsider.com.

Представяме ви 6 научно доказано факта за ползите от авокадото:

1. Авокадото е богато на калий Калият е хранително вещество, което е важна част от всяка балансирана диета. Множество проучвания сочат, че хората, които приемат голямо количество калий, имат кръвно налягане в норма и са по-малко предразположени към инфаркт, инсулт и бъбречна недостатъчност.

2. Авокадото е страхотен източник на витамини С и Е Вкусният плод е една от малкото натурални храни, които съдържат голямо количество витамини С и Е. Някои проучвания – струва си да отбележим, често подкрепяни от производителите на авокадо – сочат, че двата витамина си взаимодействат, увеличавайки съдържанието на антоксиданти в тялото. Според клинично проучване, комбинацията от витамини С и Е под формата на хранителни добавки, забавя натрупването на артериална плака при хора с висок холестерол – опасен процес, който може да доведе до инфаркт или инсулт.

3. Авокадото има месеста кора Ако някога сте си купували авокадо от магазина, знаете, че то има дебела и грапава кора. Въпреки че не се яде, тя предпазва плода от остатъчните пестициди, които срещаме при други незащитени плодове като ябълките и броколите. Затова е важно да измивате добре повечето селскостопански продукти преди консумация. Благодарение на кожата на авокадото, вероятността случайно да приемете и пестициди заедно с плода е малка.

4. Плодът на авокадото съдържа агенти, които се борят с рака. Разрязвайки авокадо, ще забележите, че в центъра то е яркожълто, а в периферията – тъмнозелено. Тъмнозелената част е една от най-изучаваните, заради високата си концентрация на определени видове каротеноиди. Каротеноидите са антиоксиданти, които учените успешно са използвали в борбата срещу рака в лабораторни условия. Все още не е ясно дали човек, който редовно се храни с авокадо, би пожънал подобен успех, но способността на тялото да абсорбира каротеноидите зависи отчасти от присъствието на диетични мазнини, като мононенаситените мазнини, които се съдържат в авокадото. Едно скорошно проучване сочи, че дресингите, които съдържат малко или никакви мазнини, могат значително да намалят абсорбцията на каротеноидите в сравнение с пълномаслените дресинги. И все пак, ако предпочитате да не приемате мазнини, просто добавете авокадо. Според проучване на California Avocado Commission, включвайки вкусния плод в салатата си, ще увеличите количеството каротеноиди между 2 и 5 пъти. Тези резултати обаче не са потвърдени.

5. Авокадото е богато на фибри Ако се загледате в почти всеки етикет, ще останете разочаровани, че повечето продукти съдържат минимално количество от едно ключово хранително вещество – фибрите. Плашещ факт е, че дневно повечето американци приемат по-малко от половината от препоръчителното количество фибри. Те ни държат сити, защото смилането им отнема повече време. Освен това регулират работата на стомашно-чревния тракт. Но това не е всичко. „Съществуват доказателства, че високият прием на фибри редуцира нивото на „лошия” холестерол и намалява риска от коронарна болест на сърцето,инсулт и високо кръвно налягане,” казва д-р Сомдат Махабир, експерт по хранене и вътрешни заболявания в Националния онкологичен институт към Националния здравен институт в САЩ.   Половин авокадо съдържа около 4,6 грама фибри – около 16% от препоръчителната дневна доза.

6. Авокадото е чудесен източник на магнезий.   Хората, които страдат от дефицит на магнезий, често не могат да абсорбират хранителните вещества – витамини и минерали - от други храни. Затова е важно винаги да приемате поне 300-400 милиграма магнезий всеки ден.   Според проучвания, приемът на достатъчно магнезий намалява риска от коронарна болест на сърцето при мъжете и помага да контролирате нивото на холестерол в кръвта. В едно авокадо се съдържат средно 40 милиграма магнезий – около 10% от препоръчителната дневна доза.

Напиши коментар »
(0)
Вашето мнение
Код за сигурност:
Виж всички най-четени
За кого бихте гласували, ако днес се проведат парламентарни избори?
Седмичен хороскоп
Овен (20.03 - 20.04)
Не трябва да разчитате много на съдбата през следващите седем дни. Тя няма да ви направи подаръци, трябва сами да се потрудите. Но затова пък усилията, положени сега, дават добри резултати. Парите идват и си отиват. Вие се ядосвате за някои ненужни покупки в събота. На моменти не знаете да спрете, затова е желателно да имате до себе си добър консултант, който да ви ограничава в харченето. Внимавайте пред кого и какво споделяте, защото завистниците са наострили уши и само чакат удобен момент за удар под кръста. Ще се разочаровате от приятелска лъжа и няма да простите.
ВИП рожденици
Валентин Танев
Валентин Танев
актьор
Става на: 60 години
Ина Ананиева
Ина Ананиева
треньор по худ. гимнастика
Мимоза Базова
Мимоза Базова
актриса

Ако млада, сама съседка ви каже "Ако нещо ви потрябва, елате, не се стеснявайте", то отидете още първата вечер. И не се стеснявайте...