Руснаци искат да купят "БДЖ Товарни превози", готвят инвазия на Балканите

Икономика

Руснаци искат да купят "БДЖ Товарни превози", готвят инвазия на Балканите

9681
на 23.04.2014
Руснаци искат да купят БДЖ Товарни превози, готвят инвазия на Балканите
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Компанията "Руски железници" („РЖД“) прави планове за поглъщане железопътни оператори в Полша, Словакия, България и Гърция, както и за закупуване на дял в Deutsche Bahn, пише rua.gr, цитирана от petel.bg.

WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)

препоръчано

За целта делегация вече е посетила и Атина и София, за да оцени стойността на националните активи. У нас тя е огледала състоянието на "БДЖ Товарни превози". Има и друг потенциален обект, който „РЖД“ са набелязали - компанията Grup Feroviar Roman (GFR), която работи в Румъния, България, Унгария и Сърбия.

Ако сделката се реализира успешно, руснаците ще бъдат най-големият железопътен оператор на Балканите. Ако инвеститорите реализират и дългогодишните си планове за придобиване на словашкия ZSSK Cargo и полския PKP-Cargo, след зоната на покритие на "Руски железници" в Централна и Източна Европа, владенията им ще съвпаднат почти с Варшавския договор, плюс Гърция.  В очертаващата се експанзия руските железници разчитат на помощта на съюзници - немските Deutsche Bahn.

Руските държавни железници са заинтересовани също така от отсечката България – Гърция и железопътния коридор, свързващ руската с европейската част.

В търсене на изход за Гърция от икономическата криза, в която се намира, генералният директор на гръцката компания Eurobank Property Services Димитрис Андритсос, е заявил възможността да се създаде сухопътен транспортен коридор между морските проливи Босфора и Дарданелите.

Той смята, че двигателят на проекта, който ще съедини българските пристанища Варна и Бургас с гръцкото Александруполис, може да бъде точно РЖД.

Всичко това е важно в контекста на друга руска иницатива.- През 2008 година министърът на транспрота на Русия заяви за плана по създаването през 2015 година на Черноморски железопътен кръг, който да съедини пристанищата "Кавказ" (Россия), Иличовск (Украйна), Варна (България), Истанбул (Турция) и Поти (Грузия).

Освен това ръководителят на железниците е кандидатствал за участие в търг за приватизация на пристанище Пирея, съобщава още rua.

По отношение на българската позиция по проекта, би могъл да се получи стопинг от София, предполагат авторите. Подобен случай е имало, когато през декември 2011 година страната ни се е отказала от участие в проекта по строителство на тръбопровода Бургас – Александруполис заради икономическа нецелесъобразност.

Не е ясно все още дали „Руски железници“ ще могат да поемат цялата финансова отговорност по проекта. Русия търси и други начини за придобиване на български железопътни линии и настоява за преговори с правителството, става ясно от публикацията.

Интересът на "Руски железници" трябва да се разглежда в малко по-различна плоскост от просто търсене на икономически ползи. В края на краищата, често държавни банки в Русия са проводници на определени стратегически интереси на нейното правителство. В този случай, тя може да бъде не толкова с икономически и политически дивиденти.

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
ХОРОСКОПЪТ НА АЛЕНА ЗА ПЕТЪК: Семейни проблеми мъчат Стрелците, Везните - в плен на емоциите ХОРОСКОПЪТ НА АЛЕНА ЗА ПЕТЪК: Семейни проблеми мъчат Стрелците, Везните - в плен на емоциите
ПИК TV x
Виктор Димчев пред ПИК TV: Борисов е преценил, че ППДБ ще са малкото братче на ДПС, а не големият ръжен в ръката на Агата (ВИДЕО) Виктор Димчев пред ПИК TV: Борисов е преценил, че ППДБ ще са малкото братче на ДПС, а не големият ръжен в ръката на Агата (ВИДЕО)
ново
Днес: 3
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК