ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
650 жалби са подадени в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране от началото на годината. Те са за три от секторите, които трябва да контролира комисията газоподаване, топлоподаване и електроподаване. Броят им е по-малък в сравнение с миналата година. Това каза на пресконференция по повод откритата приемна, която ДКЕВР организира във Велико Търново Илиян Илиев, член на ДКЕВР, предаде "Фокус".
Според членовете на Комисията, по-ниският брой на оплакванията се дължи на инициатива за откритите приемни дни. „По време на срещите с гражданите ние им обясняваме, че ако имат проблем трябва да се обърнат първо към съответния оператор. Ако решението му не ги удовлетворява, те пишат втора жалба до ДКЕВР”, каза още Илиян Илиев.
По думите му, най-много жалби са подадени към електроразпределителните дружества, на второ място са топлофикационните, на трето място ВиК и на последно място газовите дружества. „Проблемите във всички областни градове са напълно идентични. Що се касае до електроразпределителните дружества те са – оспорване на сметка, качество на електроенергията, чести прекъсвания на тока, подмяна на средства за търговско измерване , при която няма съставен протокол или с две думи сменяне на електромери без уведомление”, коментира още Илиян Илиев.
При жалбите към топлинните дружества водещи са тези за дяловото разпределение на енергията, след това отново се нарежда оспорването на сметки. При водоразпределителните дружества законът е друг. Там оплакванията са най-вече за собствеността и регулацията на водомерите. За жалбите при газовите дружества разказа Димитър Димитров, член на ДКЕВР. „В природния газ като че ли поне в последната година жалбите са повече свързани с проблеми на не битови абонати и ползватели на природен газ. Сред тях са недадено право на достъп.
Повечето жалби са свързани с това, че хората не знаят какви компоненти има във фактурата и какво плащат”, добави още Димитър Димитров. Според него, приемните са допринесли за формирането на общи условия за функционирането на всички дружества от един и същ сектор по идентичен начин.
Той каза още, че регулаторните органи трябва да имат финансов и човешки ресурс, за да могат да регулират процесите от гледна точка на контрол, а не само по отношение на цените. „Ние трябва да засилим процесите на контрол и одит, които всъщност следят за изпълнението на лицензите и лицензионните режими във всички сектори, в които има регулация”, добави още Димитър Димитров.