Бомба

7 лесни стъпки за здраве без диети

Само в ПИК
7 лесни стъпки за здраве без диети
Автор: ПИК
Дата
Дата
6445
Коментари
1
7 лесни стъпки за здраве без диети

В днешното забързано ежедневие е трудно да се храним правилно и да спортуваме. След консултация със здравни и фитнес специалисти, както и специалисти по храните, е съставен следният списък от 7 лесни стъпки за по-добро здраве. Съветите в него се отнасят до две основни правила – баланс и разнообразие.

Мислете за закуската като задължителен навик

Изследванията показват, че хората, които закусват, приемат по-малко калории на обяд и на вечеря. От значение е и вида на самата закуска – зърнените закуски или плодовете са много по-полезни за разлика от яйцата и сладкишите, които предполагат консумация на повече наситени мазнини след това. Счита се, че закуска, която е с високо съдържание на фибри и въглехидрати, но с ниско съдържание на мазнини, подобрява метаболизма. Добър пример за това са бананите или сухите зърнени храни, плодовото кисело мляко, богато на антиоксиданти и калции, а също и енергийните блокчета, но с ниско съдържани на калории и наситени мазнини.

Мислете „на порции”

Храненето не бива да превишава необходимото за организма количество. То трябва да е балансирано и е препоръчително да включва зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни. Някои по-важни подробности: порцията месо е добре да е с размерите на тесте карти или колкото дланта ни, етикетите върху опаковките трябва да се четат, препоръчително е да се хапват едно или две предястия вместо основното, необходимо е да се приемат много течности и най-вече вода.

Планирайте отделните хапвания

Похапването между основните закуска, обяд и вечеря не е толкова лош навик, защото би могло да предотврати преяждането, а в същото време поддържа нивото на кръвната захар нормално, както и мозъчната дейност балансирана. За тази цел може предварително да се приготвят парченца плодове или зеленчуци, които да заситят моментния апетит. В никакъв случай обаче храната не бива да се приема като средство, което да оправи настроението ни.

Малките промени и големите разлики

Заложете на нискомаслените продукти, изяжте плода вместо да изпиете чаша плодов сок (един портокал има около 90 калории, докато чаша сок от около 250 мл. съдържа 110 калории), добавете към сандвича си горчица или други подправки вместо допълнителен бекон или сирене, не добавяйте масло към пуканките, консумирайте вода вместо подсладени газирани напитки.

Спортувайте

Ежедневните движения са полезни за здравето, както и традиционните упражнения в залата. За тази цел паркирайте на по-далечно място, изкачвайте стълбите вместо придвижването с асансьор. Според експертите е добре да правим по 10 хил. крачки на ден. Друг полезен съвет е балансирането на един крак, докато вършим нещо. Разхождайте кучето, а ако няма такова – себе си.

Запомнете „правилата” за здравословно хранене

Те са 3: разнообразявайте храните от дневното си меню, консумирайте повече плодове, зеленчуци и зърнени храни, избирайте храни с ниско съдържание на мазнини.

Погрижете се за себе си

Позволете си някакво лакомство веднъж или два пъти на седмица, потичайте или се разходете, отидете на масаж, занимавайте се с йога или медитация, подремнете си. Грижете се за себе си възможно най-добре.

Още по темата
6 лесни трика да смачкате депресията
Часовник
20:57
Психологически изследвания подкрепят тези шест страхотни начина за справяне с депресивните симптоми. 1. Променете начина, по който гледате на бъдещето Често се приема, че депресията води до...
Напиши коментар »
(1)
1
аз пък като си пръсна от това спирам апетита,наистина действа http://goo.gl/egiqUz
Вашето мнение
Код за сигурност:
Кого подкрепяте в конфликта между Валери Симеонов и Кирил Домусчиев, избухнал заради приватизацията на морския ни флот?
Седмичен хороскоп
Овен (20.03 - 20.04)
Уикендът ще премине под знака на общуванията за вас. Бъдете добронамерени и ще се превърнете в желани партньори. С находчивите си действия в понеделник ще привлечете интереса на хора с влияние и средства, което ще се отрази на финансите и кариерата ви. Бързо ще решите повечето от проблемите си във вторник, но бъдете търпеливи и последователни в намеренията си. Подредете по важност усилията си, често се захващате с много ангажименти наведнъж и впоследствие не ги довеждате до успешното им приключване. По много от въпросите си се допитвайте до себе си, нямате по-добър съветник от вътрешния си глас в петък.
ВИП рожденици
Георги Атанасов
Георги Атанасов
бивш министър-председател
Става на: 84 години
Къци Вапцаров
Къци Вапцаров
шоумен
Става на: 54 години
Никола Филчев
Никола Филчев
бивш главен прокурор
Става на: 69 години
Сашо Диков
Сашо Диков
журналист
Става на: 65 години

Полицай прави забележка на пиян, паднал в локва:
- Гражданино, приберете се вкъщи, пречите на движението!
- А ти какъв полицай си - морски или сухопътен?
- Сухопътен.
- Тогава не се бъркай в нашите морски работи!