ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
50 млн. лв. са заделени от Агенция „Пътна инфраструктура” за почистване на републиканската пътна инфраструктура.
Сумата е заложена в бюджета и традиционно е в такъв размер. Ако обаче се наложи през сезона да се използват повече средства, агенцията може да го поеме. Това заяви директорът на АПИ инж. Лазар Лазаров в рамките на петия строителен форум. Почти накрая сме на ремонтите на по-голямата част от магистралите и почти до пускането на зимното поддържане през месец ноември пътищата ще бъдат готови.
“Пътищата ще бъдат готови за хората, а, че зимата ще ни изненада почти съм убеден, защото това се случва почти всяка година”, пошегува се Лазаров. Трудни участъци през зимата са планинските райони, предимно в масива на Родопите и на Стара планина. Там основно имаме проблеми. “Вие обаче видяхте,че има и в Кресненското дефиле свличания на камъни и скални маси.
Така че навсякъде, където се минава през планинския район имаме проблеми”, заяви Лазаров. Той посочи също, че през зимата трябва да се правят подготовки в равнинните терени да бъдат поставени снегозащитни ограждения, които да ограничат снегонавяванията по пътното платно.
Същия брой фирми – 28, ще почистват пътищата, включително и тези, които се грижат само за автомагистралите. Всеки областен център има фирма, която се грижи за пътната инфраструктура. 20 хил. км е общо дължината на пътищата от републиканската пътна мрежа, които се почистват всяка зима, посочи още Лазаров. По отношение на затрудненията, които създава дъждът, шефът на АПИ поясни, че в момента най-трудна е ситуацията в село Поповица и пътят към с. Садово, където в момента има изградени диги, но продължава да вали. Има и затворен път към Хасково заради това наводнение.
В същото време стана ясно, и че на много места по АМ ”Тракия” се образували локви, които при по-висока скорост изхвърлят колите извън платното. Това се получава от преоформянето на пътната повърхност и заради това, през километър на магистралата има знаци, които показват, че скоростта трябва да бъде ограничена. В момента по самата магистрала няма проблемни участъци, посочи инж. Лазаров.