30 години наблюдавам агонията на жп компанията
Free Bet Бонус за специалистите в Спортните Залози на efbet.com (18+)
Повече от 30 години работих в системата на железниците. Започнах от стрелочник, бях началник гара, локомотивен машинист. Затова познавам всички проблеми на БДЖ.
И сега, когато гибелта на компанията е факт, цинично е да се прехвърля вината за това върху последното правителство на ГЕРБ.
Процесът на гниене на тази много важна за страната ни транспортна структура не е от вчера. И всички управници от прехода много добре знаят това. Само че никога не им е пукало, защото те не са чакали с часове влакове по ледените гари, не се возят в раздрънканите и мръсни вагони. А шарят из страната с лъскави лимузини. При това без да плащат бензина им.
И когато още преди години БДЖ започна да се разпада от лоша организация, липса на модерна техника и субсидии, не си мръднаха пръста да стопират този процес.
Сега е късно. Не 40 млн. лв. държавна субсидия, и един милиард да е тя, не може да вдигне на крака полумъртвата жп компания. Аз не плача за вече загробените, обрасли с трева коловози влакови композиции, за старите локомотиви, които взеха да аварират почти през ден. А за бедните хора, които благодарение тъкмо на тези достъпни влакове все пак отиваха на работа, децата им – на училище, старите им родители – в най-близката болница. Както става у нас, пак те ще понесат на плещите си товара от безотговорността на нашите управници, която с всяка година става все по-жестока.
Свилен Тороманов, Велико Търново