ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Поне 10 млн. лв. трябва да бъде националният бюджет за реклама на туризма. Това каза Калин Драганов от УС на Асоциацията на българските туроператори и туристическите агенти по време на третата среща на членовете на АБТТА с местните власти. Трябва максимална промоция на страната ни в чужбина. Защото въпреки новите хотели, обучените екскурзоводи и качествения транспорт, ние не сме познати като дестинация, обясни Драганов.
Големите чужди туроператори ни включват в каталога си за година-две, а след това поради липса на интерес от туристите, отпадаме. А тези, които дойдат, остават изключително доволни. Изгубихме и два европроекта за реклама за близо 5 млн. лв., които биха довели до повече гости и по-добри резултати, пише "Стандарт". Министерството на туризма трябва да вложи повече усилия за презентирането на България като изключително интересна дестинация за културен туризъм, каза Драганов. И допълни, че посещенията на културните обекти през последните година-две са скочили до 10 пъти, предимно заради интереса на българските гости. За годината се очаква туризмът да има спад от 6-7%. Но прогнозите за зимния сезон са добри.
Тази година е най-тежката за туризма ни, каза председателят на АБТТА Байко Байков. Пропиляхме възможността да направим страната ни по-разпознаваема с един от европейските проекти, които загубихме, допълни той. Проектът беше насочен към гостуване на чужди туроператори у нас и срещи между бизнеса. Затова асоциацията организира събития като настоящата среща с местните власти и събитието Go2Bаlkans, на което предлагаме регионални пакети, каза Байко Байков.