ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Интензивно продължава изграждането на велоалеи, опасващи целия Пловдив, а на доста места хората недоумяват за чие удобство се прави това.
По статистика едва 0.6% от пловдивчани се движат на велосипеди, в интензивния трафик малцина се осмеляват да участват в толкова незащитен вид. Още по-съмнително е твърдението, че след като велоалеите станат готови, собствениците на автомобили ще се качат на две колела и така ще облекчат движението. И докато в името на велоалеите на повечето места тротоарите критично отесняха, то на един от най-натоварените булеварди в града - "Княгиня Мария Луиза", те късат вече "живо месо" от отделената за паркинг зона на пътя.
Въпреки протестите на живеещите и развиващите бизнес в тази зона, въпреки готвената подписка, общината е неумолима и изграждането на алеята продължава. Собствениците на автомобили пък продължават да паркират на платното и по този начин трафикът трябва да преминава едва ли не през иглени уши. Изграждането на 48 км велоалеи струва 14 млн. лв. и се финансира по проект.