Владимир Каролев: Граница от 1000 лева плащане в брой ще затрудни бизнеса
Румънците ни изпревариха, имат 12% по-високи доходи от нас, каза икономистът
Последвайте ни в Google News Showcase
Има рационалност в твърдението на Министерството на финансите, че кешовите плащания работят за сивата икономика. Не случайно в САЩ няма банкнота от 200 долара, а в еврозоната се отказаха от банкнотата от 500 евро. Това каза в студиото на Би Ти Ви Владимир Каролев.
WINBET – забавление онлайн с над 2000 слот игри! (18+)
Според него, в България има голям туристически поток, купуват се различни стоки от тях, в много случаи сумата е над 1000 лева. Да ги накараме да плащат по банков път в момента законово не е възможно.
„Ако сметката на руски турист в хотел е над 1000 лева, а картата му е блокирана по различни причини, става невъзможно да се извърши плащането. Затова трябва да се променят законовите изисквания и да се регулират таксите на банките и да се улесни отваряне на банкова сметка”, допълни икономистът.
Той бе категоричен, че от тази мярка ще бъдат стимулирани всички банки в България, затова трябва да се намалят таксите за издаване на дебитни карти.
„Ако се въведе граница от 1000 лева за плащания в брой, това ще е проблем за голяма част от бизнеса. Не само туристите, а и българите носят кеш, когато пътуват в чужбина”, допълни Каролев.
„Румънците наистина вдигат сериозно заплатите в страната. Тази страна прави реформи, а не популизъм, затова тя е по-напред от България. В северната ни съседка цените са по-високи, но и доходите им са по-високи, с около 12% повече от българските”, каза икономистът.
Според него, румънците са променили сериозно важни сфери на икономиката и обществото, реформите им са работещи и ефективни. Докато у нас, щом нещо се предложи, веднага се организират протести и всичко се отменя.
„Вижте парното в София, дълговете й се плащат от всеки работещ българин и това не се променя. Държавата харчи пари за подкрепа на държавни фирми, които са като продънени каси, вижте БДЖ”, посочи той. Каролев посочи, че е видял влак с един вагон и предложи в такива случаи пътниците да бъдат возени с таксита, тъй като сметката ще е по-ниска.