Качеството и здравословният избор, а не цената са факторите, които мотивират българина при избора на вода, смята Жана Величкова
Последвайте ни в Google News Showcase
138 са находищата на минерална вода с утвръдени експлоатационни характеристики, а ние работим само на 13 от тях. Това каза Жана Величкова, изп. директор на "Асоциация на производителите на безалкохолни напитки", в студиото на телевизия „Блумбърг”.
WINBET – Ултра завишени коефициенти за топ спортни събития (18+)
"Потенциалът е огромен. Трябва да се направи стабилна среда. Вместо постоянните спекулации на едно находище, където вече има утвърдена марка и бранд, някой да иска паразитиращо да прави бизнес, трябва да се инвестира именно в тези свободни ресурси", допълни Величкова.
Според нея, България притежава минерална вода от може би почти всички видове срещани води. Разполагаме с изключително многообразие на води, но регулаторната рамка в нашия сектор няма аналог в Европа. Има много бюрократични препятствия за развиване на бизнеса и няма точни, унифицирани правила. Свидетели сме на бездушно отношение. Ние никога не сме претендирали за субсидии и финансиране, но няма дори програма за промоция на минералните води на България.
На въпроса дали браншът на бутилираните води в България е атрактивен за чуждестранните инвеститори Величкова отговори утвърдително и заяви, че в асоциацията се получават множество запитвания, но когато бъде обобщена информацията за начина, по който се регулира сектора и сложните режими, на които подлежат различните типове води, интересът на инвеститорите спада.
"Важно е и подкрепяме устойчивите инвестиции и смятаме, че заедно трябва да изградим онези чисти и несменяеми правила, които да гарантират устойчива и силна среда за правене на бизнес. Тогава ще дойдат и по-добрите резултати", каза Величкова.
Тя бе категорична, че българският потребител е изключително чувствителен и базира своето доверие, като клиент изключително на качеството на водата, подчерта гостът. "97% от анкетираните заявяват, че марката, компанията е тази, която отговаря за това да им бъде доставян качествен продукт. Качеството и здравословният избор, а не цената са факторите, които мотивират българина при избора на вода", завърши представителката на браншовата организация.