ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Сигнали за поредни опити на измама са постъпили в Телефонния център на ЕНЕРГО-ПРО, съобщават от електроразпределителното дружество. Неизвестни лица са се представили за служители на компанията и са опитали да подведат клиенти да предоставят своите лични данни или пари за различни услуги, алармират граждани.
През последните месеци подобни сигнали постъпват в компанията почти всяка седмица, а измамниците стават все по-изобретателни, коментират от дружеството.
Повечето случаи тези опити са неуспешни, тъй като гражданите се обаждат в телефонния център и установяват, че е направен опит да бъдат подведени. Схемите са различни, но се свеждат до няколко основни типа – обаждане от скрит номер, при което неизвестни лица се представят за служители на ЕНЕРГО-ПРО и убеждават хората да заплатят сметката си за електроенергия в брой на адреса или да предоставят лични данни. Другият използван подход е да обяснят на клиенти на дружеството, че се налага да посетят Център за обслужване на клиенти, като измислят различни причини - проблем с партидата, с електромера, за подписване на договор, за подаване на заявление и др. През това време звънят на останалия сам вкъщи член на семейството и по познатата вече схема за телефонни измами казват, че неговият близък е пострадал при инцидент. Иска се определена сума пари за лечение, или за „уреждане на нещата“. Жертви на тази схема стават предимно възрастни хора.
ЕНЕРГО-ПРО напомня, че телефонният номер за клиенти е 0700 1 61 61. При позвъняване от страна на компанията, този номер се визуализира на дисплея на апарата, и така клиентът може да е сигурен, че обаждането e от ЕНЕРГО-ПРО. Служителите на дружеството, които посещават даден адрес, са облечени в работно облекло, на което има лого на компанията и се легитимират със служебни карти.
От ЕНЕРГО-ПРО обръщат внимание, не изпращат служители по домовете на клиентите си, за да събират дължими суми за консумирана електрическа енергия или допълнителни услуги. Сметки за електроенергия в брой се заплащат само на касите на компанията, на Български пощи, Информационно обслужване или EasyPay. След извършване на плащането, то се регистрира в системата и на клиента задължително се издава съответния платежен документ. Допълнителните услуги, които ЕНЕРГО-ПРО предлага, могат да се заплатят единствено в Центровете за обслужване на клиенти.