Гаф! Туристическото министерство вбеси жителите на смолянското село Смилян
Електронната брошура „Сподели България“, която е съвместна инициатива на Министерствата на туризма и на земеделието и храните, и в която България се представя с 12 туристически дестинации за винен и кулинарен туризъм, вбеси жителите на смолянското село Смилян, съобщи Би Ти Ви.
WINBET – забавление онлайн с над 2000 слот игри! (18+)
Гневът им е предизвикан от груба грешка в брошурата, според която най-прочутият продукт на Смилян - смилянският фасул, е приписан на съседна област.
В раздел Източни Родопи, включващ Хасково, Къдрджали и Ивайловград, откриваме кулинарния специалитет: "салата от смилянски боб".
Жителите на Смилян имат няколко забележки - освен, че не е "боб", а "фасул"; не е от Източните Родопи, а от област Смолян.
„Особено държим на словната марка "смилянски". Ние нямаме против да се продават какви ли не продукти, всякакви, включително и фасул, но да не носи марката „смилянски”, категоричен е председателят на кооперацията, която е собственик на марката Сафедин Чикуртев.
Марката "смилянски" може да се ползва само за продукти, произведени в селата по Горното поречие на река Арда. Смята се, че заради мекия климат е различен от останалите сортове, гледани у нас.
Според производителите, е недопустимо държавни експерти да погазват законите, които защитават патентованата марка.
„Всъщност се ограбват усилията на всички тези общности в долината на Горното течение на Арда и времето и средствата, инвестирани от тях в налагането на това наименование на пазара”, заявява секретарят на читалището в Смилян Илия Годев.
За потребителите наложеното наименование означава едно – че ще получат очакваното качество.
От Министерството на земеделието и храните се оправдаха, че това е работен проект на електронната брошура. Тепърва предстояли обсъждания по места и изчистване на неточностите.