ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
От договорените 16 млн. 712 хил. лв. за маркетиране и реклама на България като туристическа страна, са усвоени едва 1% или повече от скромните 162 хил. лева. Това съобщи шефът на Асоциацията на българските туроператори и туроператорски агенти Байко Байков на втората работна среща между туристическия бизнес и местната власт, която започна в понеделник в Казанлък. Според него не законодателни, а кадрови са проблемите, довели до неефективното разходване на публични държавни средства за реклама и маркетинг на туристическите дестинации и на България като туристическа страна.
Членовете на АБТТА отново настояха за отделяне на туризма в самостоятелно министерство и то да не бъде оглавявано от член на правителството на Орешарски или на служебния кабинет на Близнашки. Тези свои претенции туроператорите са поставили лично на лидера на най-голямата парламентарна група – ГЕРБ, Бойко Борисов, който носи основната отговорност за съставянето на новия кабинет.
В първия работен ден на форума бе засегната и стратегията за обособяването на 9 туристически области. Както е известно, предложението е една от тях да бъдат Долината на тракийските царе и Розовата долина със столица Казанлък. Според шефа на АБТТА Байко Байков районирането трябва да следва логиката на туристическото предлагане и реализация – туристическият продукт да е факт и той да оформя самия район, а не районът да се обособява в перспектива.
Работната среща между туристическия бизнес и местната власт продължава и във вторник и сряда.
"Стандарт"