Външното оценяване показва добри резултати, а после при кандидатстването за гимназии следва срив, смята зам.-министърът
Последвайте ни в Google News Showcase
Нещо се случва веднага след четвърти клас, там трябва да е най-голямата промяна. Външното оценяване показва доста позитивни резултати, в седми клас са катастрофално ниски – с изключително големия нисък резултат най-вече по математика. Ясно е, че учениците трудно се концентрират, трудно разбират текста, който им е даден за четене и трудно възпроизвеждат.
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
Това каза пред БиТиВи зам.-министърът на образованието Диян Стаматов, след като стана ясно, че около 10 000 зрелостници не са успели да си вземат матурите. Особено тежка е ситуацията по български език и литература, където е отчетен исторически най-нисък резултат на държавните зрелостни изпити.
Има сериозен проблем в начина, по който се прави преподаването – цялата учителка гилдия, около 90 000 души, вероятно са доста стресирани от тези цифри. Всеки си дава сметка, че трябва да промени нещо в начина на своето преподаване”, коментира Стаматов.
Той подчерта, че ако наистина сме достигнали дъното, то „трябва да има отскок нагоре” чрез истинска промяна на образователната политика – какво се учи, как се преподава и по какъв начин се провеждат изпитите.
„Образованието е двустранен процес. Ние, учителите, даваме (разбира се, някои – по-малко, всяка гилдия има проблеми сериозни), а това, което се иска от нашите ученици, е да поемат това, което в безплатното образование трябва да се случи”, посочи в студиото Маргарита Илчева, която е учител.