ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Дупките и знаците по големите булеварди в столицата ще минат на годишен абонамент за поддръжка от следващата година. „За обществената поръчка са кандидатствали 13 фирми”, каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов по време на представянето на проектобюджета за 2015 г., пише "Монитор".
София ще бъде разделена на шест зони, а фирмите ще се грижат за уличната мрежа за срок от 4 години. Те ще имат ангажимент да кърпят зейналите ями и да пренареждат тротоарите, като освен това ще се грижат за знаците, шахтите и маркировката по шосета. Компаниите, които спечелят, ще трябва да налагат контрол върху ремонтите и ще отговарят за състоянието на мостове, пасарелки, водостоци и пешеходни подлези.
Фирмите ще имат 6-месечен гратисен период да приведат улиците на определеното ниво за поддръжка, каза още Христов. Целта е фирмата, която спечели, да разполага с определен годишен бюджет, за да поддържа изцяло пътната мрежа в добро състояние. Тя сама ще преценява каква технология да използва, за да изпълнява ремонтите.
Всеки месец ще се проверява дали фирмите вършат работата си и ще се гледа за нови ями или липсващи знаци. При неизпълнение на някоя задача ще се налагат и солени глоби. Така, ако някоя фирма си позволи по шосето да има неизпълнени от 1 до 3 критерия, общината ще й плати само половината сума за месеца. Ако неизпълнението показателите е от 3 до 10, то компанията ще се прости със 70% от бюджета си за съответния булевард. „В случай, че 25% от улиците в зоната не покриват изискванията, на фирмата ще й бъде платено само половината от възнаграждението. При такива три нарушения автоматично ще се прекратява договорът на компанията”, обясни Христов. Ако някой самоволно разкопае улица или открадне знак, фирмата ще трябва да го поправи. „След това те могат да си търсят парите по съдебен път от лицето”, обясни Христов.
Идеята е фирмите сами да бъдат стимулирани да използват качествени материали.
Шосетата, които са в гаранция след извършен основен ремонт, пък ще бъдат поддържани от изпълнителя само за дефекти, причинени от кражби и вандализъм.
Второкласните и третокласните улици обаче ще продължат да се реконструират по стария начин, а причината е, че общината не разполага с огромен бюджет, който да стигне за въвеждането на абонамента за всички пътища.
За кърпенето на дупки кметството и догодина ще задели около 24 млн. лв.
Нов асфалт за 16 трасета
16 ключови булеварда в столицата ще бъдат ремонтирани през следващата година Това каза вчера зам.-кметът по транспорт Любомир Христов по време на представянето проектобюджета за 2015 г. През лятото е предвиден ремонт на основната артерия на града - бул. „Цариградско шосе” - от бул. „Пейо Яворов” до 4-ти км и от надлеза над бул. „Александър Малинов” до Околовръстния път. За да няма кошмар с трафика, артерията на града няма да се затваря изцяло, а ремонтът ще се прави с прехвърляне на движението от едното платно към другото. За ремонта на „Цариградско шосе” ще се заделят още 12 млн. лв., а с парите ще се обнови и подлезът при хотел „Плиска”. По изричното настояване на кмета на града Йорданка Фандъкова стогодишните павета ще останат по бул. „Дондуков”. Те обаче ще се пренаредят, а майстори ще обновяват участъка от ул. „Кракра” до Младежкия театър. Трамвайните релси също ще бъдат подменени, а около спирките ще се направят перони. Ремонтът на трасето ще струва около 8 млн. лв. Едрият калдаръм обаче ще изчезне от булевардите „Прага” и „Монтевидео”, които също трябва да се обновят догодина. Ремонт е предвиден и за кръговото около Руски паметник. Предстоящата реконструкция ще превърне трасето в класическо кръгово, а трамваят ще излезе от площада и ще заеме крайните югоизточни пространства. Следващите в списъка са булевардите „Сливница”, „Арсеналски” и „Владимир Вазов” - от моста „Чавдар” до „Ботевградско шосе”. След това ще се прави и разширението на бул. „Тодор Каблешков” между „Братя Бъкстон” и „Цар Борис III”. Ремонт на трамвайните релси ще има и по бул. „Джеймс Баучър” от „Черни връх” до площад „Велчова завера” и ул. „Козлодуй” от бул. „Мария Луиза” до ул. „Константин Стоилов”. За двете отсечки общината ще задели общо 6,6 млн. лв. Рехабилитация и на трамвайното трасе и пътните платна включва ремонтът на ул. „Козлодуй” от бул. „М. Луиза”.
Преди 3 дни общината е получила зелена светлина и за естакадата на бул. “България”. “Върховният административен съд се произнесе в наша полза. Сега трябва да се издаде разрешение за строеж и изграждането й може да започне”, каза още Христов.