ЕКСКЛУЗИВНО! Летец-изпитател със сензационна версия за трагедията с Ту-154 (СНИМКИ)

СВЕТЪТ ДНЕС

ЕКСКЛУЗИВНО! Летец-изпитател със сензационна версия за трагедията с Ту-154 (СНИМКИ)

69521
на 28.12.2016
ЕКСКЛУЗИВНО! Летец-изпитател със сензационна версия за трагедията с Ту-154 (СНИМКИ)
Автор:   ПИК

Ето каква сума достигна Jackpot Cards, най-високият джакпот на efbet.com (18+)

Заслужилият летец-изпитател на Русия Виктор Заболотский огласи нова версия за адската катастрофа с Ту-154 на руското Министерство на отбраната, станала в утрото на 25 декември. При падането си във водите на Черно море недалеч от Сочи машината погуби всичките 92 души, намиращи се на борда.

препоръчано

 

Екипажът на разбилия се Ту-154

Опитният ас смята, че авиокатастрофата вероятно е станала заради лъжливи показания на уредите, отчитащи височината и скоростта на приборите на самолета. Първоначалната версия, която се поддържа и до момента е, че машината се е разбила заради проблеми със задкрилките. За това свидетелстват и откъслечните разговори между екипажа на разбилия се самолет, разшифровани от първата намерена черна кутия. 

Експертите допускат, че машината се е разбила заради несинхронното прибиране на задкрилките. Възникналата разлика в подемната сила на крилата е могла да доведе до авиокатастрофата. 

Тази версия обаче е отхвърлена от заслужилия летец-изпитател Виктор Заболотский. Според него в системата на задкрилките е предвиден механизъм, който да синхронизира движенията им. 

"Ако задкрилките започнат да се движат несинхронно, то се задейства автоматика, която ще прекрати тяхното спускане или прибиране", коментира той.

Експертът е уверен, че катастрофата вероятно е станала заради лъжливи показания на приборите, отчитащи височината на полета и скоростта на самолета. За определянето на тези параметри е установена система от въздушни сигнали СВС-72. Тя се състои от приемници за динамично и статично налягане. Ако се получи срив в работата й, то пилотите не могат да оценят адекватно скоростните характеристики на въздушната машина. 

"В такава ситуация след откъсването на самолета от пистата показанията на скоростта започват да нарастват по-бързо, докато фактическата скорост остава по-малка от отчитаната от приборите. При този случай летецът започва да вдига носа на самолета, привеждайки го в режим на набиране на височина", коментира Заболотский. 

В условията на отсъствие на видим хоризонт, получавайки неверни данни за скоростта, командирът на лайнера вероятно е насочил машината към набирането на височина, но вместо да се издигне, самолетът е навлязъл в "критичен" ъгъл, докосвайки водната повърхност и се е разбил.

Превод: ПИК

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 29 март - Лъвовете се радват на материални успехи, поредната интрига пречи на Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 29 март - Лъвовете се радват на материални успехи, поредната интрига пречи на Скорпионите
ПИК TV x
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! ГЕРБ отговори на ППДБ за Турски поток: Когато Асен Василев сложи 20 лева такса на мегаватчас за руския газ, този проект беше прекрасен! Сега е много лош (НА ЖИВО) ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! ГЕРБ отговори на ППДБ за "Турски поток": Когато Асен Василев сложи 20 лева такса на мегаватчас за руския газ, този проект беше прекрасен! Сега е много лош (НА ЖИВО)
ново
Днес: 52
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК