Експерт: Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен с новите изисквания

Икономика

Експерт: Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен с новите изисквания

6453
на 08.05.2018
Експерт: Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен с новите изисквания
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

„Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен, това ще бъде удар за икономиката”, смята изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи.

WINBET – Ранно изплащане за брой голове за първи път в България! (18+)

препоръчано

Причината на недоволството в бранша е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите. Според тях новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.
Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.

И още едно изискване – промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.

Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота – курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите , ще се стигне и до масови фалити на фирми.

„Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен, това ще бъде удар за икономиката”, смята изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи.

Причината на недоволството в бранша е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите. Според тях новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.

Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.

И още едно изискване – промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.

Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота – курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите , ще се стигне и до масови фалити на фирми.

Българските шофьори в Европа са над 40 000, а тези у нас са близо 70 000.

„Българският транспорт генерира двуцифрен дял от БВП”, коментира още Арабаджиев пред Би Ти Ви.

„Ударът ще е много тежък, той ще бъде убийствен. В този бранш работят много хора. Те искат да ни увеличат разходите, да ни направят неконкурентно способни”, смята Арабаджиев.

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
ХОРОСКОПЪТ НА АЛЕНА ЗА ПЕТЪК: Семейни проблеми мъчат Стрелците, Везните - в плен на емоциите ХОРОСКОПЪТ НА АЛЕНА ЗА ПЕТЪК: Семейни проблеми мъчат Стрелците, Везните - в плен на емоциите
ПИК TV x
ПИК TV! Депутатът Драгомир Драганов от ГЕРБ подаде оставка, ролята на Асен Василев за скандала в митниците отпада от дневния ред - НА ЖИВО ПИК TV! Депутатът Драгомир Драганов от ГЕРБ подаде оставка, ролята на Асен Василев за скандала в митниците отпада от дневния ред - НА ЖИВО
ново
Днес: 31
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК