Зам.-министър Кастрева: Има нова политика за включващо образование за деца със специални потребности

Образование

Зам.-министър Кастрева: Има нова политика за включващо образование за деца със специални потребности

10298
на 25.11.2015
Зам.-министър Кастрева: Има нова политика за включващо образование за деца със специални потребности
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Вече има нова политика за включващо образование за деца със специални образователни потребности. Това заяви зам.-министъра на образованието и науката Ваня Кастрева при откриването на заключителната конференция, посветена на проекта за включващо обучение.

препоръчано

Проектът е на обща стойност 17 050 000 лв. Повечето средства са използвани за реконструкции и оборудване на детски градини и училища. Проектът е насочен към деца от 3-7- годишна възраст, както и към ученици със специални обучителни потребности, а също и към специалисти с педагогически функции директори, както и родители. Целта е да се осигури подкрепяща среда за равен достъп до образование и за включващо обучение. При най-малките деца проектът цели ранно откриване на деца, застрашени от обучителни трудности, както и включването им в предучилищното и училищно образование. Освен това проектът цели и да се повиши капацитетът на специализираните училища за деца със сензорни увреждания, както и изграждане на нов модел на организация на училищата за деца с умствена изостаналост.

Кастрева посочи, че проектът, който е финансиран по ОП Развитие на човешките ресурси, е обхванал над 3000 деца и над 1000 специалисти. Приемането на различието и помощта са сред големите предимства на този проект, посочи Кастрева. Ръководителят на проекта Грета Ганчева заяви, че това е пилотен проект за ранна превенция на деца със специфични потребности. Според нея този проект има голяма обществена значимост, а резултатите от реализирането му са включени в променения Закон за началното и предучилищното образование. Този проект, според Ганчева, е подкрепил и процеса на деинституционализация. Освен това са изготвени и са приложени нови модели в детските градини и училищата за включването на деца със специални нужди. Едно от предимствата на проекта, според нея, е, че за първи път се обхващат деца от детските градини, училища, помощните училища, деинституционализацията. Резултатът от това е, че се променя средата. По тази причина и проектът ще продължи и през следващия програмен период с включването на още детски градини и училища, обеща Ганчева.

За първи път има и толкова много партньори - различни НПО-та, Държавният логопедичен център, 22 ресурсни центъра и др. В рамките на проекта е осигурен скрининг тест за 3- годишни деца за определяне на риск от възникване на обучителни проблеми. Обучени са 400 логопеди и психолози за прилагане на скрининг-теста. Проведен е такъв тест сред 6029 деца в цялата страна. Избрани са 25 пилотни целодневни детски градини, където са назначени психолози и логопеди. По проекта са разработени и тестове за определяне на езиковото развитие на деца на 4-5-6 години. Оборудвани са и 84 ресурсни кабинета с необходимата техника за деца със специални потребности и други. 

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 16 май - Скорпионите са във върховата си форма, Водолеите да не се вживяват в личните си проблеми САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 16 май - Скорпионите са във върховата си форма, Водолеите да не се вживяват в личните си проблеми
ПИК TV x
САМО В ПИК TV! Борисов с първи думи за катастрофата с Кирил Петков (ВИДЕО) САМО В ПИК TV! Борисов с първи думи за катастрофата с Кирил Петков (ВИДЕО)
ново
Днес: 5
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК