Един клип броди из нета. Клипът на Вутов-младши, който се кълчи на "Шушана" и се къпе с шампанско за 40 000 евро.
WINBET – Ранно изплащане за брой голове за първи път в България! (18+)
От големите медии видеото се появи само в ПИК. Предизвика огромен резонанс, коментари, стана повод за социални обобщения.
Всички останали в колегията мълчат. Вестници, сайтове, телевизии. Темата е табу.
Сутрешните блокове на Нова и БТВ иначе надълго и нашироко преразказват актуалните теми от фейсбук, редят емисиите си според дневния ред в социалните мрежи. Редакторите и водещите са станали толкова мързеливи, че отдавна са спрели да търсят авторски сюжети - разчитат на "народа", който с удоволствие се е превъплътил в ролята на журналист и анализатор.
Клипът със сина на Цоло Вутов обаче е неудобен за медийната омерта.
Може би защото е жълт? Или защото е недостоверен?
Всъщност - защото е с "дълга опашка", създава контекст.
Контекстът на смълчаната публичност, която с кеф разчепква всякакви политически сюжети, но трепери пред олигархията и мутрите.
Лесно е да плюеш от сутрин до вечер премиера Борисов, главния прокурор, шефовете на МВР, министрите, партийните лидери, общината. Държавата, като цяло.
А посмей обаче да отвориш уста за божковци, стайковци, маджовци, маргини...
Медиите знаят - там не се пипа. Там бият. Или...плащат. Понякога и двете.
Смелостта на българската журналистика се простира до шумната битка с политиците, които са проекция и персонификация на мафията. Никой не смее да бръкне по-дълбоко, да стигне до корените, за да не си изгори пръстите.