ИЗВЪНРЕДНО в ПИК! Ползва ли се НАП като бухалка на правителството срещу неудобни медии? Данъчен №1 Бойко Атанасов проговори пред медията ни!
Последвайте ни в Google News Showcase
Служители на Националната агенция по приходите от месеци извършват ревизии във водещите български печатни медии. Обект на ревизии са "Труд", "24 часа", "Телеграф", "Уикенд", "Сега" и много други издания.
WINBET – Ранно изплащане за брой голове за първи път в България! (18+)
Някои от издателите, като този на в. "Сега" Сашо Дончев видяха в работата на контролните органи удобна възможност да се изкарат дисиденти.
Кресливото бягане пред вятъра на Дончев бе подето и от медиите на Иво Прокопиев.
ПИК потърси мнението на Бойко Атанасов, директор на НАП.
Интервю на Ивайло КРАЧУНОВ
- Г-н Атанасов, защо точно сега ръководената от Вас институция започна да извършва ревизии в медиите?
- Сега е отчетен този анализ и риск. Правят се подобни анализи за всички браншове. Медийният бранш не прави изключение от останалите.
- Как си обяснявате реакцията на някои от издателите, според които ревизиите са в отговор на критичното отношение на медиите им към правителството?
- Това не мога да коментирам, тъй като това е техният прочит на случващото се. Медиите се познават помежду си и най-малкото могат да коментират, ако на някоя от тях не е възложена ревизия и дали има тенденциозност в извършването на ревизиите.
Не виждам нещо лошо в това да се прави ревизия. Не мога да разбера защо това се чувства като репресивност.
В края на крайщата всеки, който спазва законите в държавата и е коректен не би трябвало да се притеснява по какъвто и да било начин.
Не приемам аргумента, че НАП е репресивна машина.
- Колко издания са обект на проверка от НАП към този момент?
- Анализът засяга 54 фирми, които се занимават с производство на печатни издания. Отделно от това анализът продължава и ще се разшири по посока на онлайн изданията, за които имаме индикации, че би имало данъчен ефект.
- Как ще процедира НАП, ако открие черни каси или двойно счетоводство в проверяваните медии?
- Не мога да предполагам или съответно да прогнозирам едно или друго събитие. Това, което мога да кажа е, че една печатна медия е стопански субект и спрямо нея ще процедираме така както и към всяка една фирма, която е обект на контрол.
- Кога ще приключат ревизиите в медиите?
- На този етап това не може да се каже с конкретност, тъй като ревизиите обхващат дълъг период от време. Те са за 5 години назад, а минималният срок за една проверка е 3 месеца, но той зависи от всяко едно конкретно производство.