Изтребителят от пето поколение на Русия може да се забави още три години
Министърът на промишлеността и търговията на Русия Денис Мантуров определи срока за завършване на изпитанията на руския изтребител от пето поколение Су-57 (или ПАК ФА – перспективен авиационен комплекс на фронтовата авиация) с нови, специално създадени за него, двигатели, съобщава „Московский комсомолец“, цитиран от Фокус.
WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)
Със стария двигател, далеч не всички специалисти се наемаха да определят Су-57 като самолет от 5-о поколение – в експертните кръгове това се смяташе за малко преждевременно. И ето, че сега, накрая, стана ясно, колко още руските Военно-космически сили трябва да чакат този самолет. Според думите на Мантуров, „вторият етап от изпитанията на двигателя може да продължи около три години“.
Когато най-новият руски изтребител се издигна във въздуха за първи път – а това се случи през 2010 година – той летеше с двигатели АЛ-41Ф1. Именно с него е снабден и изтребителят от поколение „4++“ Су-35. Именно затова, редица авиационни експерти постоянно твърдяха, че да се говори за 5-о поколение руска бойна авиация все още е рано.
И тук трябва да се подчертае, че двигателят на всеки самолет е една от най-технически сложните негови части. Конструкторите обичат да казват: когато за машината е направен нов двигател, това значи, че новият самолет е на 60%, ако не и повече, готов.
Руският Су-57 получи нови двигатели съвсем неотдавна. Първият 17-минутен полет с новото задвижване той извърши на 5 декември 2017 година. Оценявайки го, Денис Мантуров тогава каза, че ПАК ФА е потвърдил големия потенциал на руското авиостроене, способно да създава високоинтелектуални модерни системи – уникален планер, иновационна цифрова техника и нови двигатели.