ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Специална зона за пътниците в неравностойно положение обособи Летище София. Тя се намира на Терминал 2 - "Заминаване", точно до чекин гише номер 1. От новата зона могат да се възползват пътници с всякакви увреждания и ограничена подвижност, които са пристигнали преди обявения час за чекиране или вече са с обработен багаж, но не бързат да се разделят с изпращачите си, обясниха от Летище София.
Пътниците с ограничена подвижност, които не са заявили предварително необходимост от съдействие на аеропорта, също могат да изчакат персоналния си асистент в новата зона, обясняват от столичното летище.
По принцип единственото задължение на пътника в неравностойно положение е да уведоми 48 часа преди полета своята авиокомпания или агенция, че има нужда от помощ, като посочи и специфичните си нужди, припомнят от Летище София. Но дори и да пропусне да направи това, веднага след пристигането си на аерогарата пътникът с проблеми може да поиска помощ чрез специално обозначените колонки за връзка с отдел "Индивидуални пътнически асистенти". Това става автоматично само с вдигането на телефонната слушалка.
Такива колонки има както пред, така и в двата пътнически терминала. До няколко минути след вдигането на слушалката при нуждаещия се пристига неговият индивидуален асистент, за да го преведе през всичките процедури за чекиране и проверки за сигурност, митнически и граничен контрол. Служителят от отдела асистира на пътника с проблеми също и в търговските обекти и в специализираните тоалетни и го изпраща лично до самолета. Всичко това е напълно безплатно за пътника с увреждания, като всички разходи по асистирането са за сметка на авиокомпаниите.
В специализирания отдел "Индивидуални пътнически асистенти" се трудят 36 служители на Летище София, които подпомагат не само пътниците с физически увреждания, но и всички, които имат някаква бариера при пътуване, включително възрастова и езикова.
Около 80 пътници с увреждания преминават среднодневно през Летище София. През последните три години броят им непрекъснато нараства, като от началото на годината отделът вече e обслужил над 10 хиляди души.
"Стандарт"