ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Не двамата машинисти на дерайлиралия в събота влак са виновни за инцидента, а автоматиката, която не е сработила,
е тезата, която защити председателят на синдиката на локомотивния персонал в депо Пловдив Димитър Гергов. Това твърдят и колегите им - че в този участък край гара Калояновец автоматичната система не работи. Двамата машинисти – 38-годишният Венко Тодоров, който загина в събота следобед при инцидента, и колегата му – 42-годишният Христо Тиляшев, са работили именно там.
"Тъй като познаваме много добре колегите, премахваме човешката грешка и стигаме до извода за грешка в сигнализацията", каза по Нова ТВ Димитър Гергов, председател на синдиката.
По думите му автоматичната локомотивна сигнализация за контрол е спасила 4-5 катастрофи. Сега обаче тя е сменена с друга, която не е много сполучлива.
Гергов беше категоричен, че след ремонта на новото трасе тази система не е активна и там влаковете се движат без информация.
"Не допускаме, че колегите ни са навлезли в отсечката с висока скорост", каза Любомир Милков.
Колегите им са в шок, описват ги като добри машинисти. Те твърдят, че няма допусната грешка от двамата машинисти и отхвърлят твърденията на ръководството на БДЖ, че са пропуснали два предупредителни светлинни семафора.
Колегите на загиналия машинист от локомотивното депо в Пловдив са предприели дарителска акция, за да подпомогнат семейството на Венко Тодоров, който остави две невръстни деца.