ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Министерството на туризма на Република България даде възможност на Ричард Куест от американската телевизионна мрежа Си Ен Ен да представи в Лондон рекламен клип за България. Българското ведомство се похвали, че с холивудското присъствие променя подхода в рекламирането на страната ни. 30-секундният клип с холивудските звезди беше единственият, показан и коментиран в рамките на министерската среща, организирана от Световната организация по туризъм (СОТ) по време на световния форум на туристическата индустрия World Travel Market (WTM) в столицата на Великобритания. Рекламният клип за България, включващ холивудските звезди Силвестър Сталоун, Салма Хайек, Антонио Бандерас и Ейдриън Броуди, бе единственият, показан по време на министерската среща. Видеото бе представено пред над 50 министри и световни лидери в туристическия сектор, които участваха в дискусия, модерирана от водещия от Си Ен Ен Ричард Куест. Основни теми на министерската среща бяха изграждането и налагането на туристически бранд (марка), връзката между регионални и национални брандове, ролята на социалните медии и креативните индустрии в маркетирането, кризисният и репутационният мениджмънт и др. Българският клип беше единственият, показан и коментиран в рамките на събитието. "Това видео разкрива един изцяло нов подход в промотирането на страната ни, който ни дава възможност да се откроим. Представяме не само красотата на страната ни, но и личното отношение на световни знаменитости към нея. Така те се превръщат в наши посланици, а всички техни фенове ще се мотивират да посетят България, страната, за която говорят холивудските звезди, и да ни открият като туристическа дестинация", каза министър Ангелкова, която беше сред участниците в дискусията. На въпроса на Ричард Куест дали е ценно световни знаменитости да те рекламират, когато си им платил за това, Николина Ангелкова отговори, че „ценното е известни личности да споделят своите преживявания за България, без това да струва нищо на страната ни“. Тя поясни, че видеото е създадено в партньорство с водещо филмово студио и правата за излъчването са предоставени безвъзмездно на държавата. Според нея именно личните впечатления на тези холивудски актьори са най-атрактивни за аудиторията. „Резултатите, които имаме в социалните медии, показват, че сме на правилен път – само за първите няколко дни на разпространение на клипа той достигна до повече от 2,5 млн. души през Фейсбук", подчерта Ангелкова. Министерската среща беше открита от генералния секретар на СОТ Талеб Рифай. Той поздрави участниците в дискусията и подчерта, че това е 5-а поредна година с ръст в туристическия сектор. През 2015 се очаква той да достигне около 5%, а всекидневно около 4 млн. души прекосяват националните граници с цел туризъм. На WTM в Лондон, което продължава до 5 ноември, България участва с национален щанд от близо 300 кв. м, на който се представят 26 туристически фирми и общински администрации от страната. Съпътстващата програма включва демонстрация на традиционни занаяти, фолклорни изпълнения и дегустации на български вина, съобщиха от българското министерство на туризма. Лондонското изложение е една от най-големите борси за професионалисти в туристическата индустрия и второто в света престижно туристическо изложение след ITB – Берлин.