Показват трабанти с водородна клетка и елдвигател на "Трабантфест" във Велико Търново
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Повече от 60 трабанта от страната и чужбина ще гърмят по улиците на Велико Търново като част от празника на града. Традиционният "Трабантфест" ще се проведе за седми път, насрочен е за 19 март.
От 4 години автомобилната проява е с международно участие и се очаква да се включат атрактивни соцколи от Румъния и Германия. Организаторите Ивайло Антов от „Трабант клуб Велико Търново” и депутатът от групата на „Патриотичния фронт” доц. д-р Милен Михов заявиха, че фестът ще стартира с дефиле на трабантите по градските улици. След това ще има и състезание по майсторско кормуване и шофьорски номера, правени с возило от марката.
„На събора очакваме да пристигнат интересни разновидности на прословутата кола с над 50-годишна история. Сред екстравагантните возила ще има четиритактови, лимузини, пикапи, с монтиран двигател на „Вартбург“, трабант с водородна клетка, както и трабант електромобил”, споделиха привържениците на соцмарката.
Най-запаленият любител на този вид автомобил е Ивайло Антов от болярския град. Колекционерът притежава 71 трабанта, които до един са в движение. Сбирката му включва коли, произведени от 1963 г. до 1990 г. във всички възможни модификации и цветове. Сред най-редките модели са „Трабант 600” комби, два пикапа и кабриолет. От 2 години Антов сглобява лимузина от 2 купета и половина и с части на много други трабанти.
„Често ме търсят за разходки, возил съм булки на сватби”, разказва Ивайло Антов. Историкът депутат доц. Михов пък подчерта, че притежава трабант от 1987 г. „Днес това е моята градска кола. Вдига 100 км в час и за 2 часа и 45 минути стигам с нея от Велико Търново до София. В момента я ползвам в столицата. Често пъти возя колеги и е любима тема за разговори на шофьорите в парламента. Почти всеки ден виждам на паркинга туристи да се снимат с колата ми за спомен като атракция”, сподели доц. Михов.
Народният представител разкри, че е поел инициатива за законодателни промени по предложение на българския автомобилен клуб „Ретро”. Депутатът внася за обсъждане поправки в Закона за движение по пътищата подобни возила да се считат като „исторически превозни средства”. Това означава тези коли да се ползват с множество облекчения при облагане с данъци, застраховки и да се третират като културно-историческо наследство. „Важно е да се прави разлика между старинен и стар автомобил”, подчерта доц. Михов.