Помирителни комисии ще решават спорове между потребители и търговци
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
От началото на т.г. започват да работят секторни помирителни комисии, които ще разглеждат спорове между потребители и търговци, съобщават от Комисията за защита на потребителите (КЗП) Те ще са в пет важни области - енергетика, ВиК услуги, телекомуникации, транспорт и финансови услуги. Целта е при споровете да не се стига до съд, а те да бъдат решавани значително по-бързо и безплатно за гражданите.
„КЗП ще бъде администратор на секторните помирителни комисии и ще участва активно в опитите споровете между потребители и търговци да бъдат решени извънсъдебно. Предимствата са, че това ще става по-бързо и без пари за хората. Законът е фиксирал 90 дни максимален срок, в който производството трябва да приключи. Но би могло да създадем и добри практики, които ще позволяват и по-бързо решаване”, коментира Димитър Маргаритов, председател на КЗП. По думите му, когато потребителите не успяват по една или друга причина да решат възникналия спор с търговеца, те го адресират към КЗП и след като се стигне до съгласие за решаването му чрез помирително производство, се активира комисията, която работи в съответния сектор.
В състава на всяка комисия влизат представители на регулаторния орган, на браншови организации в съответната сфера и представител на Комисията, който защитава потребителския интерес. Търси се решение, което да удовлетворява страните. Когато се стигне до такова, всички участници подписват помирителното споразумение. След като се съгласят с него, за тях то има задължителна правна сила.


