Продължава ли безхаберието в туризма?

ЧАС ПИК

Продължава ли безхаберието в туризма?

4502
на 30.01.2015
Продължава ли безхаберието в туризма?
Автор:   ПИК

Министър Ангелкова изсипа торба пари за безумна рекламна кампания, докато зимният туризъм стиска зъби и чака помощта й

Последвайте ни в Google News Showcase

Шеметно започна 2015 г. за новата министърка в новото туристическо министерство. Николина Ангелкова анонсира големи обещания и мащабни амбиции, но още един от първите й ходове втрещи здравомислещите хора.
В момента най-важната стратегическа задача се оказа... рекламната кампания на 50 слабоизвестни туристически обекта на стойност 1,9 милиона лева (?!), която г-жа Ангелкова пусна в експресно производство, за да „не се изгубели“ парите по европейската програма.
Парите, разбира се, няма да се изгубят. Те ще бъдат грижливо усвоени. От разни заслужили хора, включително т.нар. „комуникационни консултанти“, които се явиха по bTV в лицето на Деси Олованова и Александрос Цицос – професионалисти от известни рекламни агенции, свързани с известни хора и спечелили вероятно обществената поръчка в кристално чист конкурс. Знаете как е.
Чудесно е България да популяризира слабоизвестните си туристически дестинации сред собственото население. Включително Драгоманското блато. Или скалните масиви в Левочево. Или залеза в Злокучене. Но ако тази реклама се прави без инвестиция в инфраструктурата на съответните райони не нужно да си Лио Бърнет или Дейвид Огилви, за да загрееш, че от кампанията за два милиона държавата няма да изкара НИТО ЛЕВ!
Частните фирми, изпълнители по проекта, обаче ще кешират отлично. Не се тревожете. Министър Ангелкова е избирала внимателно.
Локумените обяснения, че ще се снимат „50 клипа и 32 рекламни тв предавания“ хвърлят в шумен смях хората от рекламния бранш. С такава мащабна кампания не могат да се похвалят и най-големите брандове и компании у нас.

WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)

препоръчано

„Зелените“ казаха на тези невръстни ентусиасти, че в „България не трябва и не може да има ски туризъм“.


В същото време целият български зимен туризъм чака обещаната подкрепа, анонсираната „силна задгранична реклама на България“ и другите „ангажименти“ на новото министерство. В един труден сезон, в който и Боровец, и Пампорово, и Банско, и по-малките зимни курорти се борят буквално за всеки турист, новата институция зад гърба им нещо никаква я няма. Всичко се изчерпва с активност про форма - срещи, дискусии, кръгли маси, изслушване на безкрайните „зелени“ асоциации и сдружения. Но на дело – нищо.
Разликата?
В първия проект има „едни европейски пари“ (1,9 милиона, приятна за ухото сума) за държавно раздаване, а за подкрепата на зимния туризъм в национален мащаб се иска... реална работа. Няма баница, идваща отвън, няма какво да се разпределя по веригата. Ерго, коя дейност е по-важна, спешна и неотложна?   
Като цяло туризмът и екологията очевидно се превърнаха в пищна трапеза за частно папане на щедри държавни пари, елегантно финтирани през „европейски програми“. Кампанията за слабоизвестните дестинации подозрително прилича на случаите с поръчката (без конкурс) за „броене на делфините“ срещу 3,5 милиона (все пак неосъществена) и скандалното ново лого и гениален слоган "Открий и сподели", които трябваше да рекламират България и струваха близо 1,4 млн. лева (по оперативна програма "Регионално развитие"). Сега министър Ангелкова щяла да прави нов конкурс! Седнали ли сте? Да се басираме ли  дали някой ще върне „оня“ милион...
Играта върви и номерът минава, защото парите са държавни (т.е. европейски), а не на реален клиент, който си ги вади от джоба, НИКОЙ НЕ ТИ ТЪРСИ СМЕТКА какви са продажбите и резултатите. „Печелиш“ конкурса, усвояваш сумите, всички са щастливи. София – Брюксел – вечна дружба!
Министър Ангелкова засега ударно ще налее близо два милиона в абсурдна кампания, за която предварително е ясно, че няма да донесе и лев на хазната. Смело.
Но й предстои да свърши и някаква реална работа – например да помогне с нещо на зимния туризъм, който вече 15 години чака някой да свърши нещо смислено за него! Едва тогава ще се види колко реално тежи Николина Ангелкова в новичкото си министерско кресло.

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 25 април - успех във всички начинания за Телците, лични проблеми терзаят Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 25 април - успех във всички начинания за Телците, лични проблеми терзаят Скорпионите
ПИК TV x
ПЪРВО В ПИК TV! Кирил Петков: Борисов и Пеевски подвикваха на Желязков от първия ред и той нарушаваше правилата. Те не притежават тази държава (ВИДЕО) ПЪРВО В ПИК TV! Кирил Петков: Борисов и Пеевски подвикваха на Желязков от първия ред и той нарушаваше правилата. Те не притежават тази държава (ВИДЕО)
ново
Днес: 65
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК