Последвайте ни в Google News Showcase
Развиването на персонални проекти е много по-важно от „лъснатото” CV при преследването на работа в дигиталната икономика. Такова мнение изразява Джи Лий, творчески стратег на „Фейсбук” и „Инстаграм”, цитиран от АФП. Страстното преследване на лични идеи и старанието те да имат достатъчна публична видимост е много по-полезно за развиването на истински умения от изкачването по корпоративната „стълба”. „Днес всеки човек с мобилен телефон в ръката, разполага със суперсила. Имаш достъп до милиарди хора в дланта си”, заяви Лий в рамките на своя лекция в Коста Рика. Специалистът е роден в Южна Корея, отгледан е в Бразилия и е жител на САЩ. Той самият е могъл да се отърве от скучна работа на ниско ниво в нюйоркска рекламна агенция, благодарение на собствен проект, наречен „The Bubble Project”, който развивал в свободното си време. Идеята му включвала разлепяне на празни комиксови „балони” по рекламни пана в Голямата ябълка, приканвайки минувачите да съчинят липсващата пряка реч. На няколко пъти той е глобен за вандализъм и предупреждаван от адвокати на рекламни агенции. Проектът му обаче привлича вниманието на една бутикова компания в бранша, а няколко години по-късно му осигурява и работа като креативен директор в „Гугъл”. Преди 6 години пък е потърсен от компанията на Марк Зукърбърг. При постъпването си на работа във „Фейсбук” той поставил условието да може да се занимава с персоналните си проекти. „Те разбират какво правя и че всичко, което научих от персоналните ми проекти, ме е довело до Фейсбук”, разказва Лий. Следвайки концепцията на първоначалния си проект, Лий застава зад идеята за празни полета, които да разнообразяват непрекъснатия поток от информация, реклами и потребителски постове в социалната мрежа. Той се съгласява, че тази идея има характер на „бунтовен акт”. „Има много причини човек да се ядосва и да се бунтува срещу нещата”, смята Лий.
WINBET – Ранно изплащане за брой голове за първи път в България! (18+)