САМО В ПИК! Как се купуват нови перонни автобуси на Летище София - поръчката набъбнала с 300 000 евро

БЪЛГАРИЯ ДНЕС

САМО В ПИК! Как се купуват нови перонни автобуси на Летище София - поръчката набъбнала с 300 000 евро

18859
на 26.09.2017
САМО В ПИК! Как се купуват нови перонни автобуси на Летище София - поръчката набъбнала с 300 000 евро
Автор:   ПИК

Как се купуват перонни автобуси на Летище София? И как фирма, доставяла такива преди няколко години, отпада заради нередна „техническа спецификация“… А цената на новата поръчка е с около 300 000 евро нагоре.

WINBET – персонални бонуси всеки ден! (18+)

препоръчано

Всяко летище има нужда от нови перонни автобуси. Така че не е учудващо, че на Летище София са пуснали такава обществена поръчка. Съвсем нормално е. Какво обаче е различното сега, проучи ПИК. Първото е това, че фирма, която преди е доставяла такива автобуси – два броя, за около 500 000 евро, сега е отстранена, защото офертата й „не отговаря на техническите спецификации“ на поръчката.

И ако докладът от Обществената поръчка не бе публикуван на сайта на летището, сигурно нямаше да породи никакъв интерес.

Та ето как се е развила поръчката. Явяват се две фирми (в прикачения линк можете да видите самия протокол) и дават ценови оферти. Една е шкартирана, а другата печели. Новата цена за два перонни автобуса, заложена в поръчката, е 837 000 евро. Това е с цели 300 000 евро по скъпо от предишните два.

Интересното в цялата процедура са причините, поради които едната фирма е отстранена.

Прилагаме точните доводи на комисията, а изводите оставяме на Вас:

При изчерпателно разглеждане на Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г„ комисията констатира следните несъответствия:
- Изискването на възложителя в т. 12.1.1. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Нисък под, без стъпала от вътрешната част и височина от земята не повече от 280 мм„ а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Нисък под, без стъпала от вътрешната част и височина от земята 290 мм.
- Изискването на възложителя в т. 12.1.3. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Превоз на не по-малко от 120 пътника. Да се предвидят от 10 до 16 седалки. Правостоящите пътници да се калкулират като 4 на квадратен метър„ а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Превоз на до 110 пътника, включително 10 седалки. Правостоящите пътници се калкулират като 4 на квадратен метър.
- Изискването на възложителя в т. 12.1.4. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: По 3 (три) широко отварящи се врати от двете дълги страни на автобуса - общо 6 (шест). През вратите трябва да могат да преминават минимум по 2 пътника едновременно. Реално отваряне между крилата на вратите: минимум 1350 мм, а участникът в своята Техническа оферта е предложил: По 3 (три) широко отварящи се врати от двете дълги страни на автобуса - общо 6 (шест). През вратите могат да преминават минимум по 2 пътника едновременно. Реално отваряне между крилата на вратите: 1260мм.
- Изискването на възложителя в т. 12.1.5. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Височината на вратите за пътници: не е по-малка от 2.10 м„ а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Височината на вратите за пътници: 2.03 метра.
- Изискването на възложителя в т. 12.1.7. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Дължина на автобуса: над 14,5 метра, а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Дължина на автобуса: 13,985 метра.
- Изискването на възложителя в т. 12.1.8. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Ширина на
автобуса /без огледала!: над 3.1 метра, а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Ширина на автобуса /без огледала/: 3 метра.
- Изискването на възложителя в т. 12.3. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Шаси - Основен двигател в съответствие с изискванията минимум на EURO V, дизелов, 6 цилиндров, а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Шаси - Основен двигател Мерцедес ОМ 904LA, в съответствие с изискванията минимум на EURO V, дизелов, 4 цилиндров.
- Изискването на възложителя в т. 12.2.3.5. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: С четири колела с еднакъв размер, а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Четири задни колела, R 166-9.5R17.5 и две предни колела, R 297-12 R 22.5.

ЛИНК КЪМ ПРОТОКОЛА

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 29 март - Лъвовете се радват на материални успехи, поредната интрига пречи на Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 29 март - Лъвовете се радват на материални успехи, поредната интрига пречи на Скорпионите
ПИК TV x
ШОУТО ПРОДЪЛЖАВА! Делян Добрев звъни спешно от САЩ - иска да го включат в парламента онлайн, за да разбие еквилибристиките на Асен Василев (ВИДЕО) ШОУТО ПРОДЪЛЖАВА! Делян Добрев звъни спешно от САЩ - иска да го включат в парламента онлайн, за да разбие еквилибристиките на Асен Василев (ВИДЕО)
ново
Днес: 89
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК