Скандали тресат туризма заради министър. За поста се натиска Иво Маринов
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Туристическият сектор се тресе от скандали кой да стане министър.
ГЕРБ планира да отдели сектора за първи път в самостоятелно ведомство в бъдещото правителство. За поста се спряга и бившият зам.-министър на икономиката с ресор туризъм по времето на стария кабинет на ГЕРБ Иво Маринов.
Поли Карастоянова от Патриотичния фронт отпадна от надпреварата, след като вчера един от лидерите на блока Валери Симеонов обяви, че тя няма да става министър.
Най-големи совалки да оглави сектора прави именно Иво Маринов, алармират от туристическия бранш. Според тях за него лобират председателят на Българската туристическа камара Стоян Лазаров и председателя на Съвета по туризъм София Витан Иванов. Маринов.
Името на Иво Маринов беше забъркано в редица скандали заедно с тогавашния министър на икономиката Трайчо Трайков. Маринов беше в основата на скандала с избраното лого на България. „Прагматика“ ООД и „Публисис“ АД са агенциите, които забъркаха скандала с новото туристическо лого на България. В него бяха използвани крадени снимки от чужди сайтове и дори червената роза на БСП.
Двете фирми, обединени в консорциума „Обединение за бранд България“, спечелиха обществената поръчка за 1,35 млн. лв., която се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие“. И двете агенции се управляват от Николай Неделчев, който е основател на рекламна и PR агенция Publicis MARC.
Туристическото лого и слоганът „Открий и сподели“ бяха представени от тогавашния зам.-министър на икономиката Иво Маринов. Веднага след това обаче стана ясно, че снимките, използвани за реклама на различни видове туризъм, са взети от сайтове с бази данни за снимки и към тях са прилепени образи, свързани с България. Авторите дори са откраднали червената роза на БСП, която от години е емблема на социалистическата партия.
Една от използваните снимки в албума, който представя бранда на България, открива чудесна гледка към планината. Тя обаче не е българска. Този път не е и от Скалистите планини в Колорадо, а от Френските Алпи. Фотос на красиви руси момичета, които носят торбички с българското лого в мола, също не е правен у нас. Усмихнатите дами са се снимали в реклама на болкоуспокояващо лекарство, а дизайнерите на нашия туристически проект просто са лепнали рекламата на България на пазарските им чанти.
Сред позорната поредица има и снимка на розово масло, която също не е правена у нас. Снимка с надпис „Come back soon“ („Върнете се тук скоро“) пък краси туристическия каталог. На нея обаче се вижда китайско, а не българско летище.
Пак по времето на Иво Маринов неспособност на администрацията да направи търг за възлагане на обществена поръчка вкара България в огромен международен скандал.Открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Изграждане на национален щанд за представяне на България като атрактивна туристическа дестинация на международното туристическо изложение WTM Лондон” е предметът на интригата.
Спечелилата фирма започва да изгражда щанда на най-авторитетния туристически форум в света, но бедата е, че това е незаконно. По това време тече обжалване на поръчката в Комисията по конкуренция и заместник-министърът в МИЕТ Иво Маринов не е имал право да възлага изпълнението и да плаща парите в разрез с нормите. Само заради намесата на Съюза на инвеститорите в туризма на пожар жалбата в Комисията е оттеглена. Трайков и Маринов забъркаха и кашата със затрудненото извозване на руски и скандинавски туристи заради финансов проблем на туроператора “Алма Тур“, припомнят от бранша.