Скоростният път София - Видин на места ще е като магистрала, голяма част от него - готова до 2020 г.
Последвайте ни в Google News Showcase
До края на 2020 г. очакваме да бъде изградена съществена част от скоростния път между София и Видин, който на места ще преминава и в магистрални габарити. Това обяви регионалният министър Николай Наков в парламента днес, съобщиха от пресцентъра на управляваното от него ведомство.
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
Министърът подчерта, че пътят е приоритет за правителството, залегнал и в управленската му програма. Той отбеляза, че в последните 8 месеца ежедневно се работи за стартиране на проекта.
Министър Нанков отбеляза, че за най-тежкия участък от трасето между Ботевград и Мездра има одобрен подробен устройствен план на парцелалрен план и влязло в сила решение по ОВОС. Отпуснати са и средства за довършване на отчуждителните процедури.
"Според графика, до 15 март ще пуснем обществена поръчка за избор на изпълнител“, обясни той. Участъкът с дължина 33 км е разделен на два проекта, които предвиждат изграждане на две нови ленти и основна рехабилитация на съществуващото трасе. Предвижда се и изграждането на пътен възел при село Новачене и още 5 кръгови кръстовища за връзка с общински пътища по направлението. "Убеден съм, че в рамките на 2 години от сключване на договора ще завършим най-тежкия откъм трафик участък“, посочи Нанков.
Със средства от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“ започва проектиране на важния участък от Видин през Димово до Ружинци, с който ще се изнесе транзитният трафик от редица населени места. Участъкът от 54 км ще е с габарит на магистрала. Според предварителния график очакванията на министър Нанков са през месец юли да стартира обществената поръчка за избор на изпълнител. Работи се паралелно и по останалите участъци, увери Нанков.
В отсечката от Мездра до Враца, например се предвижда само реабилитация на съществуващото четитирилентово трасе, която ще е факт до края на 2019 г. „Най-сложна от техническа, финансова и инженерна гледна точка е реализацията на участъка от Ружинци до Видин. Индикативната стойност на тази отсечката е над 500 млн. лв., отбеляза регионалният министър и обясни, че поради тази причина трасето е разделено на три етапа – от Видин до Димово, обходът на град Димово и от там до Ружинци.
Участъкът от Ботевград до Мездра ще струва малко над 200 млн. лв., сочат предварителните разчети, а от Ружинци до Монтана индикативната сума е малко над 400 млн. лв. Всички средства ще бъдат осигурени от държавния бюджет по линия на приходите на АПИ.
"Тази година, ако няма обжалвания, съм убеден че ще стартираме с реалните строителни дейности и до 2 години най-тежкият участък Ботевград - Мездра ще бъде реализиран. До 4-5 месеца след него ще се движи участъкът Видин - Ружинци, с до още 5 месеца ще се движат и следващите участъци“, увери министър Николай Нанков.