ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Специалните бутони, които отварят вратите на новите превозни средства, се оказаха истинско предизвикателство за столичани. Оказа се, че хората масово не знаят как да се качат или слязат в близо 150 тролеи, трамваи и автобуси. Бутоните се намират от лявата страна на всяка врата както отвън, така и в салона.
Въпреки че до тях са поставени указателни стикери, все още пътниците застават пред вратите и чакат те да се отворят.„Сега разбирам, че се отварят с бутони. Малки са лепенките, а и със ситни букви е написано. Няма указания, че работят. То бутони отдавна си има, но да бяха разлепили брошури, преди да я въведат тази система. Трябва един път да ти се случи и ще се научим”, казва ядосаната Лидия Петрова, съобщава "Монитор".
Тя получи помощ от услужлива жена, която й показа къде трябва да натисне, за да слезе от тролей №2.
На следващата спирка положението не беше по-различно, на всички врати се скупчват хора, които чакат и подвикват: „Какво става? Кажете на шофьора да отвори!” Други се местят от една врата на друга, докато трети подвикват „Алоуу, трета врата, отвори бе, идиот!”
Шофьорите не се разправят с пътниците, дори ако отидат до тях обаче, изчакват всички да се усетят какво да правят и не тръгват, ако някой, който е искал да слезе, се тутка. Понякога пък бутоните бавно „схващат”, натискаш го и не се отваря вратата, минават някакви секунди и човек си мисли, че не работи, и отива на другата врата. „Не виждаш ли, че трябва да светне”, подвиква възрастна жена към младеж, който мърмори, че копчето е счупено.
Бутоните отварят вратите само при спряло превозно средство на спирка.
И при качване пътниците не знаят какво да правят и понякога се местят от едната врата към другата. Някои столичани почукват нервно по вратите с надежда те да се отворят. Други хукват направо към шофьора, за да искат обяснение. „Защо не отваряш?! Не виждаш ли, че има спирка тук, бе?!”
Целта на новата система с бутоните е да се запази топлината в салоните, обясняват от Центъра за градска мобилност. По този начин, ако няма пътници, няма да се отварят вратите и да влиза студен въздух през мразовитите месеци. Освен че столичани ще пътуват по-комфортно, разходите за отопление също ще намалеят. Новата европейска система за качване ще остане и след зимата, като постепенно тя ще бъде въведена в целия градски транспорт.