"Съдърланд Глобал Сървисиз" представи разширяването на дейността си в България
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
3000 нови работни места се очаква да открие в следващите три години у нас международната компания за аутсорсинг на бизнес процеси "Съдърланд Глобал Сървисиз".
Това съобщи търговският й директор К. С. Кумар на среща с министъра на икономиката Божидар Лукарски и заместника му Любен Петров, съобщиха от министерството. "Съдърланд" разглежда България като център за обслужване на европейските й клиенти и предвижда сериозни бъдещи инвестиции у нас от порядъка на 10 млн. евро в следващата година, стана ясно по време на срещата. Компанията проучва нови локации за бъдещата си дейност у нас и търси възможности за сътрудничество с български висши учебни заведения.
"Съдърланд Глобал Сървисиз" цели създаването на Центрове за върхови постижения в университетите, за да може да се обучат и подготвят квалифицирани кадри в областта на високотехнологичните бизнес-процеси, допълни търговският директор на фирмата. Дейността на "Съдърланд Глобал Сървисиз" в България е високо ценена и Министерство на икономиката с готовност подкрепя бъдещите планове за разширяване на дейността на компанията у нас, бе заявено от страна на ръководството на министерството.
Заместник-министър Любен Петров представи пред ръководството на компанията възможностите на "София Тех парк" като център за иновации и нови технологии, където може да бъдат реализирани съвместни проекти с квалифициран експертен персонал. Възможни области за бъдеща дейност на международната компания са още дуалното обучение, работа с ръководствата на общините, както и възможностите, които дават оперативните програми, посочи заместник-министър Петров.
Дейността на "Съдърланд" в България стартира през 2008 г. със създаването на кол център в София, обслужващ европейския пазар на водещи световни компании. През 2013-2014 г. компанията откри два нови центъра за аутсорсинг на бизнес процеси в София и Бургас. В момента в трите центъра на "Съдърланд" у нас работят 1100 човека, като техният брой е нараснал двойно за една година.
През 2014 г. компанията е добавила 5 нови клиенти, които се обслужват от центровете й в България и 3 нови аутсорсинг дейности, като социални медии (social media), управление на пътувания (journey management), дистанционно управление на ИТ инфраструктура (remote infrastructure management). Откритият през 2014 г. офис на компанията в Бургас осигурява заетост на 150 човека (към декември 2014 г.). Офисът е създаден с цел осигуряване на възможност за хората, ангажирани в летния туристически бизнес в морските курорти да останат да работят в Бургас, без да се налага да търсят работа в зимните курорти или да останат без работа след края на летния сезон.