ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Според Закона за автомобилни превози ако такси спре на автобусна спирка глобата е 200 лева, по Закона за движение по пътищата е 50 лв.
Това е само един от примерите за солени глоби, които посочи Сава Комитов, председател на Асоциацията на таксиметровите синдикати в България по време на среща с общински съветници и кандидат - депутати от БСП, предаде БГНЕС.
Комитов продължи с това че таксиметровите шофьори дават от джоба си по 200 лв., когато табелката, на която пише "Такси" е на български, а от другата страна е на латиница, което не било позволено. Толкова е и глобата, ако изгори крушката на табелката с надпис "Такси". Затова, че някой таксиметров шофьор е почивал 34 вместо 36 часа той трябва да заплати 1000 лв., при положение, че средната заплата в България е малко над 800 лв. Според Комитов тежестта на нарушенията спрямо водачите на таксита са несъразмерни.
Той бе категоричен, че Столична община не спазва разпоредбите на законите. Тя трети месец обяснява как подзаконов нормативен акт е по-силен от закона и затова се издават разрешителни за 1 година вместо за 3 както е записано в закона, подчерта Комитов.
От своя страна общинският съветник от БСП и зам.-председател на транспортната комисия в общината Калоян Паргов обеща, че ще постави въпроса защо общината не спазва закона на следващото заседание на Столичния общински съвет и на Комисията по транспорт.
За стоянките за таксита в столицата той уточни, че това е една дискусия, която се води отдавна в Столична община. Дискусионен бил и въпросът за броя на такситата и дали трябва да има таван, тъй като в момента по официална статистика те са около 4000-5000. Друг въпрос е и дали такситата трябва да бъдат част от транспортната схема на София, както е в други големи столици ,и да изпълняват социални функции и задължения, свързани най-вече с инвалидите и малките деца, допълни Калоян Паргов.
В тази връзка Петър Кичашки заяви, че София е почти двумилионен град и има едно единствено такси, което е достъпно за хора с увреждания. Той даде за пример Осло, където две трети от такситата са достъпни за хора в неравностойно положение, а общината поема разликата в цената. По този начин излиза, че хората с увреждания плащат цената, която плащат за градски транспорт. Според Кичашки няма целенасочена политика на общинско ниво за това хората с увреждания да се предвижват от една точка на друга.
Кандидатът за народен представител от БСП Георги Свиленски увери, че комуникацията на левицата с таксиметровите шофьори е постоянна. Той припомни, че е бил увеличен срокът на възраст на таксиметровите автомобили от 10 на 15 години, било е премахнато ограничението лицензът за работа на такситата да се издава за 1 година, като вече е за 3. Сега разбираме, че Столична община не изпълнява закона и го издава за 1 година, коментира Свиленски. Той допълни и въвеждането на минимална тарифа на таксиметровия превоз, с което се ограничава нелоялната конкуренция.
През всички тези години таксиметровият бранш е поставян на колене. Шофьорите се използват да работят по 24 часа на ден за сметка на интереса на други хора, които злоупотребяват с труда им, категоричен бе Свиленски. Той обърна внимание, че стоянките в столицата не съответстват на местата, където има човекопоток. По този начин шофьорите спират на други места, като спирки, където ги глобяват, а на стоянките пък нямат клиенти.