Последвайте ни в Google News Showcase
Докторант от филиала на Техническия университет в Пловдив проектира и конструира 4 самолета, които са сертифицирани и вече летят. В бранша наричат Александър Мариносян новия Асен Йорданов, сравнявайки го с изобретателя, който на 19 г. създава първия български „Експрес” и поставя началото на родното самолетостроене.
Съвременният му последовател прави първите си опити като изобретател още докато учи за бакалавър по авиационна техника в ТУ под тепетата. По онова време рамо му дава Авиоремонтният завод, като му предоставя двигатели и витла за машините. Още докато се обучава, Мариносян създава първите си два самолета, към които после възниква интерес и са откупени. Последният му летателен апарат е с изцяло металическа конструкция, а не изработен от композитни материали. Бюрократични спънки попречили да бъде сертифициран за употреба във военновъздушните сили у нас, пише в. "Марица".
Мариносян създава сам идеята и я реализира, като много му помага опитът, добит по време на работата му в компанията „Луфтханза”. Един от конструираните от него самолети е двуместен, а останалите - триместни. Той направи и реплика на първия български самолет "Йорданов-1" за сбирката на Музея на авиацията в Крумово.
В момента Александър е докторант във филиала на ТУ под тепетата. Вчера той бе сред 28-те докладчици в научна конференция „50 г. безпилотна авиация в България” и говори за съвременни системи за техническо осигуряване. Форумът е в рамките на Дните на специалност „Авиационна техника” и в навечерието на днешния Ден на авиацията и космонавтиката.
WINBET – Ранно изплащане за брой голове за първи път в България! (18+)
За първи път се провежда съвместно с командването на ВВС в България и фондация „Български ВВС”. Днес инициативите продължават с летателен ден на площадка „Марица” край Граф Игнатиево, където се очакват 15-20 частни двуместни и четириместни витлови самолета. Те ще направят демонстрационни полети, а идеята е по този начин да се промотира специалността „Авиационна техника” във вуза.