ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Проверки за трикове с намаления на Черния петък правят инспектори на Комисията за защита на потребителите. Целта е да се уверят, че търговците действително ще свалят цените на 27 ноември. Подгряващо, някои магазини вече обявиха Черен петък на 20 ноември.
"Тогава посетихме част от обектите и действително имаше намаления", заяви шефът на КЗП Димитър Маргаритов. Това, което търговците все още не спазват стриктно, е да дадат старата цена на стоките, заради което клиентите не могат да изчислят дали наистина отстъпката е толкова, колкото е обявено. Фалшивите намаления и промоции извън Черния петък обаче продължават да бъдат едни от най-често използваните трикове на търговците за заблуда на купувачите.
От КЗП са установили, че както в малки магазинчета, така и в големи търговски вериги нерядко няколко дни преди обявяване на намаления цените на съответните артикули се вдигат, после се връщат до нормалната им стойност, което се представя като намаление, пише "Стандарт". Законът изисква стоката да бъде продавана поне 30 дни на съответна цена, за да може после търговецът да обяви намаление, напомниха от КЗП.
Друга нелоялна практика, целяща да привлече клиентите, е те да бъдат примамени с атрактивна промоция в търговския обект чрез рекламни брошури или клипове. Когато обаче клиентите посетят магазина, се оказва, че тя не е налична и обикновено купуват нещо друго. Масираните проверки по търговските обекти ще продължат и след Черния петък, защото сега е сезонът на големите пазарувания по Коледа и Нова година.