ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Все повече работодатели спират достъпа на служителите до социалните мрежи, пише "Монитор".
Според специалистите по подбор на персонала най-често без Фейсбук и Туитър остават операторите в кол центровете, офис асистентите и служителите във фармацевтични компании. „С основание спират достъпа, защото в крайна сметка работното време е за изпълнение на служебни задачи”, обясни HR експертът Елица Панева.
Според нея сърфирането в социалните мрежи прави служителите разсеяни и по-малко продуктивни. „Докато разговарят с клиент по телефона и в същото време следят какво случва във Фейсбук, то със сигурност няма да свършат добре работата си”, обяснява още Панева.
Според проучване на Digitribe Report през 2013 г. българите са прекарвали средно по 4 часа и половината в различни социални мрежи, като водещ е Фейсбук. Според международната интернет агенция We are social в края на февруари 2014 г. 3,8 млн. българи имат достъп до интернет, а 3 млн. от тях са с регистрация във Фейсбук.
Според родните работодатели служителите им прекарват 1/3 от работното си време за сърфиране в мрежата. Заради онлайн присъствието си в социалните мрежи по време на работа икономиката ни губи между 300-400 млн. лв. годишно.
В същото време именно с помощта на социалните мрежи част от компаниите подбират служителите си. Проучване на Българската търговско-промилена палата (БТПП) показва, че 63% от работодателите проверявали предварително кандидатите за работа, преди да ги наемат. „Много работодатели разглеждат профилите на бъдещите си служители, за да се ориентират какви хора са”, обяснява специалистът по подбор на персонал Христина Иванова.
Според част от експертите по търсене на кадри обаче този подход е безсмислен. „От профилите във Фейсбук човек може да научи какво обича да прави кандидатът в свободното си време, но не и какви са професионалните му качества”, категорична е Панева.
Проучването на БТПП показва, че почти половината от работодателите проучват кандидатите чрез контакт с предишния началник. 37 на сто пък разчитат на препоръки от предишното работно място.