ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Правителството предлага на Народното събрание да приеме промени в Закона за гражданското въздухоплаване, с които "Авиоотряд 28" да се върне на подчинение от Министерския съвет към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Това съобщиха от правителствената информационна служба.
Натрупаният през годините опит от експертите в системата на министерството (основно Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация”), предполага специфичен подход към проблемите на Авиоотряд 28 и при администрирането на неговата дейност, заявяват от кабинета.
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) продължава да има правата и задълженията на лизингополучател по договора за доставка на правителствения самолет. Едновременно с това, оператор на въздухоплавателното средство е "Авиоотряд 28", което е свързано с възможни проблеми по упражняването на правата и изпълнението на задълженията по договора за лизинг. Ето защо, от правителството считат, че когато "Авиоотряд 28" е към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, страната по договора за лизинг – МТИТС, ще може много по-добре да следи как се упражняват те. От МТИТС се подписват и застраховките на самолета.
В момента новата власт проверява как е бил използван авиоотрядът от правителството на Бойко Борисов. Съществуват съмнения, че държавните самолети са били употребявани за лични нужди и не по предназначение. В парламента е създадена временна анкетна комисия, която разследва казуса с председател Венцислав Лаков от "Атака".
"Авиоотряд 28" премина на подчинение на Министерския съвет през юни 2010 г. Дотогава той бе част от МТИТС.